Lleida acollirà al novembre el fòrum agroalimentari #DATAGRi2021

L'ETSEA i la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya coordinen aquesta edició

macs
Al fòrum s'abordada l'agricultura de precisió. FOTO: ETSEA-UdL
La ciutat de Lleida acollirà els propers 25 i 26 de novembre la IV edició del fòrum #DATAGRi, una trobada internacional sobre impuls a la transformació digital en el sector agroalimentari de referència al sud d’Europa. #DATAGRi2021, que combinarà les sessions amb presencialitat limitada i la retransmissió en línia, vol contribuir a impulsar el paper de la ciutat com a pol de coneixement i com a territori basat en un model d'economia verda, circular i digitalitzada, expliquen els seus organitzadors.

El compromís d’acollir aquest esdeveniment a la capital del Segrià va ser ratificat ahir pel seu comitè local, format pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, la Universitat, la Diputació i l'Ajuntament de Lleida, l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), el centre tecnològic Eurecat, a més de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC), que conjuntament amb la direcció de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL s’encarregaran de la seua coordinació.

#DATAGRi2021 tindrà una primera jornada, el Forum Day, amb debats plenaris, ponències d'experts i casos d’èxit, que es durà a terme a la Llotja de Lleida. El segon dia, el Farming Day,  permetrà que empreses i centres d’investigació mostrin als participants l’aplicació en un entorn real d’algunes de les solucions més innovadores en l’àmbit d'intel·ligència artificial, bigdata o connexions via satèl·lit. Això tindrà lloc al campus d'ETSEA i als camps i estacions experimentals de l'IRTA.

La darrera edició de #DATAGRI va tenir una audiència global de més de 5 milions de persones, gairebé 1.800 persones inscrites en representació de 20 països i 80 ponents. Les entitats coorganitzadores dels congressos #DATAGRI són Cooperatives Agroalimentàries, la Coordinadora d’Organitzacions d’Agricultors i Ramaders (COAG), la companyia tecnològica Hispatec Analytics i l’ETSIAM de la Universitat de Còrdova, junt amb les administracions públiques i entitats de l’entorn de la ciutat amfitriona.

TEXT: Comunicació FCAC