Les possibilitats del nou telescopi James Webb, en una conferència a la UdL

L'astrofísic Jordi Miralda en parlarà aquest dijous al Centre de Cultures

telescopi webb
El nou observatori espacial / Il·lustració: NASA
Les possibilitats que donarà als científics el nou telescopi espacial James Webb (en anglès, James Webb Space Telescope o JWST) centrarà la conferència que el professor de l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICC-UB) i investigador ICREA Jordi Miralda Escudé oferirà aquest dijous, 2 de desembre, a la Universitat de Lleida (UdL). La xerrada, prevista al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, abordarà les opcions d'investigar les galàxies més primitives de l'Univers, formades amb el Big Bang, i els orígens de la vida. El llançament del JWST està previst pel proper dia 22.

El telescopi James Webb -successor parcial del conegut telescopi Hubble- observarà la llum visible de longitud d'ona llarga (taronja a vermell) a través del rang de l'infraroig mitjà, oferint una resolució i sensibilitat sense precedents. Segons els experts, permetrà una àmplia gamma de recerques en els camps de l'astronomia i la cosmologia. Entre els seus objectius, a banda d'estudiar la formació d'estrelles i planetes, hi ha obtenir imatges directes d'exoplanetes i noves. Ha estat creat i serà operat de manera conjunta per la National Aeronautics and Space Administration (NASA), l'European Space Agency (ESA) i la Canadian Space Agency (CSA).

Jordi Miralda, doctor en astrofísica per la Universitat de Princeton (Estats Units), ha treballat a les universitats nord-americanes de Pensilvània i Estatal d'Ohio, així com la de Cambridge (Regne Unit). El també vicepresident de l'Agrupació Astronòmica de Terrassa pronunciarà la xerrada El telescopi espacial James Webb: la nova eina per observar les galàxies més febles, més distants i més primitives de l'Univers dijous a partir de les 19.30h.