Les dones grans, protagonistes de les jornades d'igualtat al món rural

Aquest dijous amb experts de l'àmbit acadèmic, assistencial i policial

donarural_foto_SantiIglesias
Foto: Santi Iglesias

Les dones grans víctimes de violència, com a "realitat encara per visibilitzar", són les protagonistes de les 8es Jornades Dones i igualtat de tracte al món rural que el Centre Dolors Piera i el grup de recerca GESEC de la Universitat de Lleida (UdL) organitzen aquest dijous, 19 d'octubre. Experts de l'àmbit acadèmic, assistencial i policial es donaran cita a la Sala de juntes de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball social, al campus de Cappont, a partir de les 9.30h.

Els organitzadors volen posar sobre la taula "un dels grups d'edat més oblidats tant mediàticament com socialment". Des del Centre Dolors Piera, Cristina Rodríguez explica que "pateixen violències per la seua doble condició: ser dona i tenir més de 65 anys". "Quan pensem en les dones maltractades pensem en algú d'entre 20 i 40 anys", quan n'hi ha de totes les edats. El debat també servirà per analitzar "una de les paradoxes de la societat actual: tot i que les estadístiques poblacionals evidenciïn l'envelliment de la població, persisteix el culte a la joventut i a uns estereotips concrets de bellesa", comenta.

La jornada inclou una taula redona i dos conferències. La primera anirà a càrrec d'un membre de la Unitat Regional de Proximitat i Atenció al Ciutadà dels Mossos d'Esquadra, que farà una radiografia territorial de les violències que pateixen les dones grans a Catalunya. Mentre, l'experta en maltractaments a persones grans i coordinadora del grau de Psicologia a la Universitat CEU San Pablo, Gema Pérez, analitzarà els múltiples factors que intervenen en la violència contra aquest col·lectiu.

La iniciativa compta amb la col·laboració de les facultats d'Educació, Psicologia i Treball social, i d'Infermeria i Fisioteràpia de la UdL, a més del Col·legi d'Infermeria de Lleida.