L'art com a eina d'intervenció, en la 2a Jornada Educació i Societat

El programa inclou tallers de grafitis, hip-hop, fotografia i circ social

llucflotats
L'artista i educador social Lluc Flotats, farà un dels tallers. FOTO: Llibert Rexach

L'art com a eina d'intervenció socioeducativa és l'eix conductor de la 2a Jornada Educació i Societat, que organitza la Universitat de Lleida i la Paeria. Amb el títol Connexions amb l'art, la trobada aplegarà prop de 240 persones, entre professionals, experts i estudiants universitaris que reflexionaran sobre les potencialitats de diverses expressions artístiques en el camp de l'Educació Social.

La jornada comença demà amb la visita a  recursos i equipaments municipals com ara la Panera, l'Escola Municipal d'Art "Leandre Cristòfol" o el Centre de Recursos Juvenils La Palma, per traslladar-se divendres a l'Auditori del Centre de Cultures del campus de Cappont. Així, després de la conferència de l'educador social, Antonio Alcántara, "Art, educació i transformació social", les persones inscrites podran participar en tallers de hip-hop, art urbà, circ social, fotografia, o en experiències relacionades amb les arts escèniques i la salut mental, l'art com a teràpia o la percussió corporal, entre altres.

La Jornada Educació i Societat pren el relleu al Simposi Infància i Societat per incloure aspectes en els quals intervé l'educació no formal al llarg de la vida, expliquen els organitzadors. A més d'analitzar el paper de diferents manifestacions artístiques en intervencions socioeducatives, es compartiran experiències dutes a terme en aquest sentit, així com reballs de fi de grau en educació social que hagin mostrat una vessant més innovadora i creativa.

La jornada finalitzarà amb una demostració participativa de dansa urbana a càrrec de Llibertat León.

TEXT: PREMSA PAERIA/PREMSA UdL