L'aigua, protagonista de la Setmana de la Sostenibilitat

Un concert de Lo Pardal Roquer i un debat del transvasament de l'Ebre, entre els actes

PARDALROQUER-foto-SantiIglesias
Lo Pardal Roquer. FOTO: Santi Iglesias.

Des de demà, i fins al proper dimecres, 26 d'abril, la Universitat de Lleida celebra la Setmana de la Sostenibilitat que, enguany arriba a la setena edició. Organitzada per la Comissió de Medi Ambient de la UdL, se centra aquest cop en l'aigua, "un bé preuat i indispensable per la vida, escàs i malbaratat", expliquen els seus promotors que pretenen, amb aquesta activitat, conscienciar dels efectes nocius del canvi climàtic i el malbaratament de recursos naturals i energètics i de la necessitat d'optar per la sostenibilitat i el millor ús i aprofitament d'aquestes recursos, entre ells, l'aigua.

La Setmana s'obre demà, a les cinc de la tarda, a la Plaça Víctor Siurana, amb una sèrie d'activitats destinades als més menuts, com els jocs de fusta de Catacrack i el carrusel ecològic Nautilus, de la companyia La Baldufa, per seguir amb un concert al Claustre de la Pensativa de l'edifici del Rectorat, a càrrec de David Esterri, conegut com Lo Pardal Roquer. Aquest músic d'Alpicat, que ha compost simfònica, cançó d'autor, rock rural, folk, electrònica o sardanes, oferirà un recital que serà sonoritzat i il·luminat emprant energia neta, gràcies a la participació d'Intiam Rurai i Fundació Terra.

Un altre dels plats forts de la Setmana de la Sostenibilitat serà el debat sobre "L'ús de l’aigua i el Transvasament de l’Ebre", que moderarà el professor de la UdL, expert en geomorfologia i hidrologia, Ramon Batalla. En taula redona, que tindràs lloc dimarts 25 d'abril, a les 17.30h, a la Sala d'actes de l'edifici principal del campus d'Agrònoms, hi participaran: Antoni Borràs (responsable de regadius de la Comissió Permanent Nacional d'Unió de Pagesos), Manolo Tomàs (portaveu de la Plataforma en Defensa de l’Ebre), César Trillo (president de la Federació de Comunitats de Regants i Usuaris de la Conca de l'Ebre, i Ignasi Aldomà (professor de la UdL).

A més, s'ha programat una visita a la depuradora de Lleida per la tarda del dilluns 24, un taller sobre com estalviar aigua a casa, el dimecres 26 a dos quarts de sis de la tarda, a la Facultat de Medicina, i un tast d'aigües, a la Sala de juntes de la Facultat de Dret, Economia i Turisme, a càrrec de Shalom Taller, també a dos quarts de sis de la tarda. El tast, es completa amb una xerrada de Wolfgang Gernjak (investigador de l’Institut Català de Recerca de l’Aigua), que du per títol: L’aigua que bevem. D’ampolla, de l’aixeta, de gerra Brita? O millor cervesa? Reflexions sobre sostenibilitat, qualitat de l’aigua i salut humana.

Tots els actes són gratuïts, tot i que en alguns casos, cal inscriure's al correu: mediambient@udl.cat