La violència de gènere, en les jornades d'assessors jurídics universitaris

La protecció de dades, la contractació pública o el plagi, seran altres temes

jornadacontraviolenciagenereUdL
Taller contra la violència masclista a la UdL. FOTO: Centre Dolors Piera-UdL

La prevenció, detecció i intervenció davant la violència de gènere i les polítiques d'igualtat a les universitats, són dos de les ponències del XIV Curs de règim jurídic d'universitats que dijous 25 i divendres 26 se celebren a l'edifici del Rectorat de la Universitat de Lleida (UdL). Prop d'una vuitantena d'integrants d'assessories jurídiques de diferents universitats de l'Estat participen en aquest fòrum bianual que se celebra des de l'any 1991.

Organitzat per l'Associació per a l'estudi de dret universitari (AEDUN) i el Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL, el curs se centra en dos nuclis fonamentals. D'una banda, la repercussió de la legislació europea en l'àmbit universitari des de la perspectiva de la contractació pública i la protecció de dades i de l'altra, l'anàlisi crítica dels deu anys de vigència de la Llei d'Igualtat. De fet, la UdL va ser una de les primeres de l'Estat en aprovar un Pla d'Igualtat, al 2008 i, l'any passat, es va aprovar el segon.

Al curs també s'abordaran les conseqüències per a l'àmbit universitari de l'entrada en vigor de les lleis 39/2015 de Procediment administratiu i 40/2015 Règim jurídic del sector públic, i altres temes com ara la precarietat en la contractació, les responsabilitats en matèria de prevenció de riscos i salut laborals, i els abusos en autories i treballs científics, com ara el plagi.

Entre els ponents hi trobem, experts en privacitat i transformació digital, en contractació administrativa, en dret administratiu, mercantil, laboral, en polítiques d'igualtat universitària, així com magistrats.