La salut juvenil centra el primer congrés DOTS a l'Àgora

La il·lustradora i directora de videoclips Lyona inaugura la trobada virtual el 26 d'abril

lyona
Foto: YouTube Lyona
Més de 200 persones participaran al primer Congrés Internacional DOTS a l'Àgora que la Universitat de Lleida (UdL) realitza de forma virtual els dies 26, 28 i 30 d'abril. Els assistents es connectaran des de diferents punts de l'Estat espanyol i països com ara Portugal, Mèxic, Xile, Colòmbia, Uruguai, Brasil o Gàmbia. "La salut dels joves d'avui, el benestar del futur" és el leitmotiv de la trobada, que  inaugurarà la il·lustradora, fotògrafa i directora de videoclips Marta Puig, coneguda com a Lyona. Aquesta realitzadora s'ha fet popular pels treballs realitzats per a grups musicals com Love of Lesbian, Amaral, Lori Meyers o Mishima. També és autora, amb l'activista David Fernàndez, de La revolta de Santa Jordina (2019).

El congrés DOTS a l'Àgora és fruit de la unió de les Jornades de Desenvolupament d'Organitzacions i Territoris Saludables (DOTS) amb les Jornades d'Àgora de Salut Comunitària. L'organitzen conjuntament la Càtedra DOTS de la UdL, el departament de Salut de la Generalitat i la Diputació de Lleida. "En aquesta primera edició no hem volgut deixar de banda la situació que estem vivint i la principal línia del congrés serà el confinament dels joves", ha destacat la directora de la Càtedra DOTS-UdL, Isabel del Arco.

A banda de donar a conèixer els estudis i les recerques relacionades sobre la temàtica, la trobada vol promoure línies de col·laboració entre institucions, grups de recerca, universitat, centres educatius i altres organismes per a generar espais i propostes de promoció de salut dels joves. Als diferents simposis hi participen representants de Creu Roja Joventut, el Pla de Desenvolupament Comunitari de la Mariola i Pius XII, o l'Institut Borja de Bioètica, entre altres.

MÉS INFORMACIÓ:

Programa del congrés