La salut i l'educació, eixos per a la qualitat de vida

Un congrés aborda com interactuen des de diferents disciplines

UdLSalutEducacioQualitatdeVida2016
El congrés s'ha inaugurat a l'Auditori del campus de Cappont. FOTO: UdL

De quina manera el nivell educatiu influeix en la salut i en la qualitat de vida, com es poden educar els pacients en salut mitjançant les noves tecnologies, quines són les alternatives per envellir amb qualitat de vida o els darrers reptes en la gestió dels conflictes, són alguns de la gran diversitat de temes que s'aborden al I Congrés Salut, educació i qualitat de vida.

Organitzat pel grup de recerca consolidat GESEC, que aplega investigadors de les facultats d'Educació, Psicologia i Treball Social i d'Infermeria i Fisioteràpia de la UdL, aquesta trobada reuneix, des d'avui i fins divendres, 300 persones entre estudiants, mestres i professionals de la infermeria d'arreu de l'Estat a l'Auditori del Centre de cultures del campus de Cappont.

Avui, el rector de la UdL, Roberto Fernández, acompanyat d'un dels coordinadors del congrés, el catedràtic de sociologia, Fidel Molina, i d'autoritats locals, ha inaugurat la jornada tot destacant la importància d'abordar els reptes de la nostra societat des de la confluència de diferents disciplines i des de la col·laboració de les institucions.

A banda de les conferències plenàries a càrrec d'experts d'universitats estrangeres i espanyoles, com ara el gerontòleg argentí, José Yuni, o l'experta finlandesa en salut pública, Sanna Salantera, el congrés ha programat diversos tallers al voltant de les evidències científiques del Mindfulness, Educació i salut des de la perspectiva de gènere o Estratègies no farmacològiques per a la millora de la salut i la qualitat de vida, entre d'altres. També es duran a terme taules rodones, com per exemple la que tindrà lloc divendres centrada en el món rural.

El congrés compta amb el suport del Col·legi oficial d'infermeres i infermers de Lleida, el Departament d'Ensenyament de la Generalitat, i la col·laboració de la Diputació de Lleida, l'Agència de gestió d'ajuts universitaris i de recerca i Asisa.