La psicologia positiva centra una jornada a la UdL

psicologiapositivaUdL
Participants en les activitats de #contagiafelicitat Foto: Càtedra d'Innovació Social UdL

Què són les fortaleses i els talents de les persones, com es poden treballar i quines aplicacions tenen són algunes de les qüestions que centraran la Jornada Innosoc 2015 organitzada per la Càtedra d'Innovació Social de la Universitat de Lleida (UdL), que dirigeix el professor Carles Alsinet.  Un centenar de persones participaran en la trobada aquest dijous, 15 d'octubre, a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL.

L'encarregada d'obrir les xerrades serà la presidenta de la Societat Espanyola de Psicologia Positiva (SEPP) i catedràtica de Psicologia Social a la Universitat Jaume I de Castelló, Marisa Salanova, que parlarà sobre el lideratge positiu. El programa de la Jornada INNOSOC 15 està conformat per quatre tallers destinats a treballar sobre el coaching pel talent, la motivació, les fortaleses i el benestar dels assistents.

En el marc de la jornada també es presentarà el vídeo del projecte #ContagiaFelicitat, que va aplegar més de 600 assistents en una activitat a l'Eix Comercial de Lleida. L'objectiu és "posar l'accent en aspectes positius que les persones a vegades obviem o  no hi posem l'atenció que mereixen. D'aquesta treballem sobre la motivació, les fortaleses i el benestar dels ciutadans de Lleida", explica Alsinet.

Un dels dinamitzadors del projecte #ContagiaFelicitat, el fundador del grup d'animació infantil Encara Farem Salat, Ferran Aixalà, també participarà en els tallers de dijous.  El clown i guionista se centrarà en l'humor com a eina transversal que ens permet focalitzar les emocions. Aixalà planteja que a través de l'aprenentatge basat en el joc, l'espontaneïtat i la curiositat podem obtenir situacions de benestar.  .

Programa de la jornada INNOSOC 15