La intel·ligència artificial, en un congrés internacional a la UdL

Avenços en salut, anàlisi de xarxes socials o visió per ordinador, temes que s'hi aborden

deepak pal CC BY-SA 2.0
La intel·ligència artificial centra el congrés. FOTO: Deepak Pal (CC BY-SA 2.0)
L'anàlisi d'efectes negatius i d'opinions d'odi a les xarxes socials, la detecció de càncers per anàlisi d'imatge, la predicció d'embarassos múltiples per transferència d'embrions amb aprenentatge automàtic o les aplicacions en el disseny de prototips i models industrials són alguns de la cinquantena de treballs que es presentaran en el 23è Congrés Internacional de l'Associació Catalana d'Intel·ligència Artificial que acull la Universitat de Lleida (UdL) els dies 20, 21 i 22 d'octubre.

Aquesta trobada científica que organitza anualment l'Associació Catalana en Intel·ligència Artificial (ACIA), havia de celebrar-se l'any passat a la UdL però la crisi sanitària per la COVID-19 va provocar el seu ajornament.

En aquesta edició hi participaran una vuitantena d'investigadores i d'investigadors majoritàriament d'universitats i centres de recerca de Catalunya, tot i que també s'hi han inscrit experts d'altres punts de l'Estat com ara de Galicia i d'Andalusia.

El Congrés, en format virtual -a excepció de les sessions inaugurals i de cloenda i del lliurament de premis de l'ACIA-, abordarà grans àrees de la intel·ligència artificial com ara la visió per ordinador, l'anàlisi textual i de comportament a les xarxes socials i els sistemes de suport a les decisions i l'anàlisi de dades.

A més, també inclou dos conferències magistrals. Una, de Patty Kostkova, directora del Centre IRDR de Salut Pública Digital en Emergències de la University College de Londres, sobre tecnologies de salut pública digital i xarxes socials en emergències globals; i una altra, de Joao Marques, investigador de l'Institut d'Intel·ligència Natural i Artificial de Tolosa, que versarà sobre com poden explicar-se les decisions d'intel·ligència artificial.

Més informació:

Programa del congrés