La filmoteca clou la programació d'enguany amb un homenatge a Lluís Mejón

lluismejon
Lluís Mejón

Amb motiu del centenari del naixement de l'enginyer i cineasta lleidatà, Lluís Mejón Carrasco (1913-1999), la Filmoteca Terres de Lleida/Cine Ull UdL, clou la programació d'enguany amb una sessió doble d'homenatge a la seua figura i la seua obra, que tindrà lloc avui al CaixaForum, a les set i les deu del vespre.

Pioner del cinema amateur a Lleida i autor d’una de les primeres cròniques visuals de la ciutat: 1930 Celuloide Rancio (1930), Mejón va desenvolupar al llarg de més de cinc dècades una dilatada trajectòria cinematogràfica centrada en el reportatge i el documentalisme, caracteritzada per la voluntat de documentar gràficament la realitat i per l’obsessió de la qualitat plàstica de les imatges.

La sessió d'avui inclou una selecció retrospectiva d'obres de la seua extensa filmografia i un reportatge de 30 minuts sobre la seua figura, realitzat per Àlex Sisó, Lluís Mejón Carrasco. Una vida capturant el temps (2012). La selecció de films recuperats que es projectaran són:  1930. Celuloide rancio (1930), Lérida, capital del Segre (1956), Nieve (1962-1963), Lluvia en la ciudad (s/d), Primavera (s/d), Otoño (reportaje triste), (1956).

Sandro Machetti, professor de la UdL i comissari de la Filmoteca terres de Lleida/ Cine-ull, explica que l'homenatge a Lluís Mejón ha estat possible gràcies a la col·laboració de seua família i a l'esforç de l'equip de Filmoteca Terres de Lleida/Cine-ull en recuperar i digitalitzar els films que es podran veure. Aquesta recuperació ha tingut el patrocini de Filmoteca de Catalunya, l'Institut d'Estudis Ilerdencs, la Universitat de Lleida, el Cercle de Belles Arts i Obra Social "La Caixa".

"Aquesta acció -continua Machetti- ultrapassa l'estricta tasca divulgadora de la cultura cinematogràfica i audiovisual duta a terme per Filmoteca TLL/Cine-ull, en favor d'una decidida aposta per la recuperació del patrimoni fílmic que ens és propi, per la qual cal la complicitat dels ciutadans i institucions del territori".