La Xarxa Vives, amb l'Acadèmia Valenciana de la Llengua

xarxavives
Xarxa Vives

COMUNICAT DE LA XARXA VIVES D'UNIVERSITATS:

"El Consell General de la Xarxa Vives d'Universitats reitera que les llengües són una riquesa individual i col·—lectiva i que han de ser protegides amb l'objectiu de promoure la diversitat i la
concòrdia social.

Així mateix, celebrem que l'Acadèmia Valenciana de la Llengua hagi dictaminat a favor de la unitat de la llengua, incorporant en el Diccionari Normatiu Valencià que el valencià és la «llengua romànica parlada a la Comunitat Valenciana, així com a Catalunya, les Illes Balears, el departament francès dels Pirineus Orientals, el Principat d'Andorra, la franja oriental d'Aragó i la ciutat sarda de l'Alguer, llocs on rep el nom de català».

Recordem, novament, que la denominació i la regulació de les llengües correspon a l'àmbit científic i està sotmesa a la convenció filològica de les acadèmies i de les universitats."