La Universitat d'estiu de la UdL compleix un quart de segle amb 64 cursos

La matrícula per a una oferta repartida entre 16 municipis s'obre el 8 de maig

cartell estiu 2017
El cartell d'enguany és obra de Laia Prat i Sandra Madirolas

La Universitat d'estiu de la Universitat de Lleida (UdL) arriba a la seua vint-i-cinquena edició organitzant 64 cursos -vuit d'ells, virtuals- en 16 municipis de les comarques de Ponent. La Granja d'Escarp, Isil i Torrebesses s'afegeixen a les seus que acolliran aquesta oferta docent: la capital del Segrià, la Seu d'Urgell, Tremp, Salardú, El Pont de Suert, Les Borges Blanques, Agramunt, Alcoletge, Arbeca, La Granadella, Seròs, Balaguer i Os de Balaguer. El gruix dels cursos es concentrarà entre el 26 de juny i el 28 de juliol, a càrrec de més de 200 professors. La matrícula s'obre el proper 8 de maig, amb descomptes d'entre el 10 i el 30%.

En el programa destaquen novetats com ara Autènticament falsos. Procediments i tècniques utilitzades pels falsificadors d'obres d'art i mètodes de detecció, a càrrec dels experts del Centre d'Art d'Època Moderna (CAEM) de la UdL; Els paisatges de pedra seca i els mètodes constructius, una antiga tècnica que opta a convertir-se en Patrimoni Immaterial de la Humanitat; Identitats sexuals subversives. Una aproximació multidisciplinària a la diversitat sexual i de gènere, amb el suport de l'associació Colors de Ponent; Alumnes amb altes capacitats. Un repte educatiu del segle XXI; o La Indústria musical. Com funciona?, amb el productor musical i director d'Oh Happy day (TV3), Joan-Pau Chaves.

En l'àmbit de la literatura, l'escriptora Muriel Villanueva (nominada al premi Atrapallibres 2017) impartirà el taller Passejades per a escriptors a la Seu d'Urgell. Mentre, el curs Com s'escriu un best-seller? comptarà amb firmes reconegudes que explicaran el seu procediment de treball com ara l'autora de Palmeras en la nieve, Luz Gabás; Care Santos (Premi Nadal 2017), Víctor del Árbol (Premi Nadal 2016) o el televisiu Martí Gironell (Premi Nestor Lujan de Novel·la Històrica 2008).

Pel que fa als cursos de "Llengües a l'estiu", se n'han programat de diferents nivells d'anglès, iniciació a l'italià i C2 de català. En l'apartat de cursos virtuals, les principals novetats provenen de l'àmbit de l'economia: A quins països exportar? Quina és l'estratègia internacional adequada? i Dret mercantil per a empresaris. També repeteixen propostes com ara Eines avançades per a la presència en les xarxes socials i Social Media Management. Comunicació i promoció efectiva a les xarxes socials.

A l'espera dels matriculats enguany, la Universitat d'estiu de la UdL suma ja 12.319 alumnes en els 633 cursos realitzats al llarg d'aquest gairebé quart de segle de trajectòria. L'edició de 2016 va comptar amb un total 771 estudiants repartits entre 42 propostes.