La UdL vol impartir una vintena de graus nous d'aquí al 2020

Bioeconomia, Gestió global del benestar o Estudis internacionals, entre les propostes

GrausUdL2016
Francisco García, vicerector de Docència, i Dora Padial, adjunta al Vicerectorat de Docència, durant la presentació

La Universitat de Lleida (UdL) vol incrementar la seua oferta amb 19 noves titulacions de grau -set d'aquestes, dobles graus- i 27 nous màsters -alguns d'ells amb altres universitats nacionals i estrangeres-, d'aquí al 2020. Així ho ha anunciat avui el vicerector de Docència, Francisco García, després que el consell de Govern de la UdL hagués donat llum verda el passat dimecres a una proposta que haurà d'aprovar la Generalitat.

Pel que fa al curs vinent, es preveu engegar dos dobles graus: Administració i Direcció d'Empreses (ADE) i Turisme, i Nutrició i Dietètica i Fisioteràpia, a més de sis màsters, tres dels quals s'impartiran en centres adscrits de la UdL:INEFC i l'Escola privada de turisme ubicada a Barcelona, Ostelea. Pel que fa als tres màsters dels centres propis de la UdL són: Màrqueting i social media, Odontologia en tres dimensions, Gestió i Avaluació de la intervenció per a la transformació social.

Entre la programació de títols per als proper cursos hi trobem els graus de Bioeconomia, Estudis Internacionals (doble grau amb Estudis Anglesos), Creative technologies and social media, Energy and environmental engineering o Gestió global del benestar; mentre que en màsters destaca Dret de l'empresa, Llengües estrangeres i comerç internacional, Architecture digital and enviromental o Comunicació, patrimoni i turisme. De fet, el turisme és un dels àmbits més abordats en diferents graus i màsters de la proposta.

Quant a futurs màsters, esmentar també el d'Enginyeria agronòmica, coordinat per la UdL, que es podrà obrir a la participació d'altres universitats catalanes com la Rovira i Virgili, la Politècnica de Catalunya i la Universitat de Girona.

Una altra de les apostes de la UdL serà ampliar l'oferta de màsters a través de nous centres adscrits. A més de la Next International Business School, presidida per Manuel Campo Vidal i ubicada a Madrid amb la qual s'està tancant l'adscripció, el vicerectorat de Docència preveu tancar acords amb l'Ateneu barcelonès-Escola d'Escriptura i amb una altra escola privada, l'ESERP Business School, a Barcelona.

El vicerector de Docència ha volgut remarcar que la incertesa política que es viu actualment fa que la Universitat de Lleida sigui prudent tant en la proposta de titulacions com en durada de les mateixes. "No ens plantegem cap grau nou de tres anys", ha afirmat. I ha afegit que "garantir el rigor i la qualitat acadèmica, respondre a les demandes socials i del mercat laboral, i defensar preus públics assumibles per les famílies i l'augment de les beques", són els aspectes que han de guiar la nova oferta acadèmica de la UdL.

Més informació

Proposta de programació de nous títols oficials de grau i de màster de la UdL, 2017-2020 / Vicerectorat de Docència