La UdL ultima una càtedra d'organitzacions i territoris saludables

Hi participen experts en educació, salut, esport i economia

Personal docent i investigador de les facultats d'Educació, Psicologia i Treball Social, Infermeria i Fisioteràpia, Medicina, i Dret, Economia i Turisme de la UdL, així com de l'INEFC-Lleida estan treballant des de fa un any en la creació d'una càtedra universitat-empresa dedicada al desenvolupament d'organitzacions i territoris saludables.

Avui, en el marc de la primera jornada dedicada a aquesta temàtica es presenta el projecte que, ara com ara, ja compta amb el suport de la Diputació de Lleida, Avantmèdic i DKV.

Segons ha explicat la professora, Isabel de l'Arco, una de les seues impulsores, la càtedra se centra en quatre àrees: organitzacions i vida saludable, atenció a persones vulnerables, innovació en salut i educació, i gestió i lideratge d'organitzacions, abordades des de l'eficiència i la sostenibilitat.

Fins ara, el grup de treball en Desenvolupament d'organitzacions i territoris saludables de la UdL ha elaborat un mapa d'actuacions que, en aquest sentit, han desenvolupat diferents administracions en el territori lleidatà els darrers tres anys, i ha adaptat un instrument d'autodiagnosi creat a la Universitat de Viena que permetrà saber a les escoles de Lleida en quin grau són saludables.

Durant la inauguració de la jornada, que té lloc al campus de Cappont, el rector de la Universitat de Lleida, Roberto Fernández, ha mostrat el seu suport a la creació de la càtedra de la qual ha dit que serà un instrument bàsic per donar cohesió al territori, ja que abraça els puntals de la societat com són la salut i la educació.

La trobada d'avui aplega més de 250 persones entre estudiantat universitari i professionals de la salut, l'educació, l'atenció social i l'activitat física i l'esport. El programa ha inclòs una taula rodona al voltant de com millorar la salut a Lleida, on hi han participat representants de diferents administracions, que es completa aquesta tarda amb la presentació de diferents experiències saludables com ara: els horts socials d'Alcarràs, els banys de bosc o itineraris forestals terapèutics, el programa 'Fem salut' del Consell comarcal de l'Urgell o el programa Belluga't de l'INEFC-Lleida.