La UdL tindrà un Observatori de Política Agroalimentària únic a l'Estat

El Consell de Govern aprova l'adscripció del Centre Superior Internacional de Turisme

ObservatoriPoliticaAgroalimentariaUdL
L'observatori vol ser un suport al sector agroalimentari / Foto: Kevin Lallier

El Consell de Govern de la Universitat de Lleida (UdL) ha donat avui llum verda a la creació de l'Observatori de Política Agroalimentària, únic a nivell estatal dedicat a aquesta temàtica. El seu objectiu és convertir-se en un centre de recerca i de transferència de coneixement en matèria de dret, política agroalimentària i desenvolupament rural de referència a nivell europeu on hi col·laborin institucions públiques i privades.

La finalitat de l'Observatori, segons els seus impulsors, és ser un suport tècnic del sector agroalimentari, assessorant i formant-lo específicament, publicant estudis i fomentant la recerca en aquest àmbit, en un territori que té com a principal activitat econòmica l'agroalimentària i al qual la nova PAC li ha suposat una pèrdua de milions molt important en ajuts directes.

Les seues tasques se centraran en quatre línies: divulgació, a través de la creació d'una biblioteca específica i l'edició de publicacions científiques en aquesta temàtica; formació i recerca, mitjançant l'organització de cursos de formació i la col·laboració amb investigadors d'altres universitats i centres de recerca; assessorament jurídic a tota la ciutadania en matèria de dret i política agroalimentària; i cooperació internacional en projectes de desenvolupament de legislació agroalimentària.

D'altra banda, el Consell de Govern ha aprovat l'adscripció del Centre Superior Internacional de Turisme (CSIT), de titularitat privada (Grupo Planeta), ubicat a Barcelona, per a la impartició del Grau en Turisme Internacional: destinacions, empreses i gestió i el Màster en Gestió i administració del turisme internacional, prevista per al curs 2015-2016.

El conveni inclou a més el desenvolupament de programes conjunts de recerca a l’àmbit del turisme internacional, la creació de grups de recerca entre el professorat del centre adscrit en aquest àmbit i la seua participació en càtedres universitat-empresa de la UdL que tinguin com a temàtica l’estudi del turisme.

A més, en la sessió d'avui s'ha donat el vist-i-plau el canvi de nom de la Facultat d'Infermeria pel de Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, així com el conveni de col·laboració (Programa Mediterrani) amb les universitats de l'Algarve i Evora (Portugal), Còrdova, Las Palmas i l'Institut Agronòmic Mediterrani de Saragossa (IAMZ) per a la posada en marxa de programes de doctorat i de màsters conjunts en àmbits de la gestió de recursos de l'àrea Mediterrània com ara cultius, aigua, planificació, etc. La UdL ofereix ja dos màsters en col·laboració amb una d'aquestes institucions, l'IAMZ. Es tracta dels màsters de Planificació integrada per al desenvolupament rural i la gestió del medi ambient, i Millora genètica vegetal. Aquest darrer amb la menció International Master Program que atorga la Generalitat de Catalunya.

Pel que fa a estudiantat, s'han aprovat dos convocatòries d'ajuts per al proper curs acadèmic: una per a estudiants amb necessitats especials (afectats físicament o sensorialment), dotada amb 4.000 euros, i una altra per la cessió de 43 bicicletes a l'alumnat de la UdL.

D'altra banda, el Consell de Govern ha mostrat la seua disconformitat amb la proposta del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports per a la implantació de graus de tres cursos i màsters de dos (3+2) que es va presentar ahir a Madrid en el marc la Conferència general de política universitària.