La UdL supera els 10.000 estudiants aquest curs acadèmic

La matrícula augmenta un 2,2% en graus i un 20,5% en màsters

EstudiantsCappontUdL
La UdL supera aquest curs els 10.000 alumnes. FOTO: UdL

La UdL ha superat els 10.000 estudiants en aquest curs 2015-16. Són un total 10.016 alumnes, dels quals 8.324 cursen un grau o un doble grau; 2, llicenciatures i diplomatures (títols a extingir); 1.006, màsters i dobles màsters; 400, doctorat; i 285 hi cursen estudis temporalment en els diferents programes programes de mobilitat. Això suposa un augment global del 3% respecte el passat curs acadèmic, un 2,2% en graus i un 20,5% en màsters.

Segons el vicerector de Docència, Francisco García Pascual, això es deu a la incorporació d'un centre adscrit nou, l'escola privada de Turisme Ostelea a Barcelona, a l'ampliació i encert en l'oferta de graus i de màsters, i a la qualitat i l'índex d'ocupabilitat dels estudis de la Universitat de Lleida.

García Pascual s'ha mostrat optimista davant les xifres assolides aquest curs, "ja que no hem d'oblidar -ha dit- que la crisi continua i que els preus públics són més cars que ens altres universitats properes". "Tot i la competència, l'estratègia és seguir expandint-se", ha afegit.

El vicerector ha destacat també l'augment en la matrícula de primer curs, un 8,7% en graus i dobles graus, i un 32,3% en màsters, que ha suposat cobrir un 91,4% de les places en graus i un 71% en màsters, així com de la mitjana de nota d'entrada de la UdL, amb un 8,47 (dins d'un interval de 5 a 14).

De les 10.016 persones matriculades fins al moment a la UdL, un 56% són dones i un 44% són homes. Un 59% prové de la demarcació de Lleida, un 18% de la resta de Catalunya, un 16% de l'Estat espanyol i un 8% de l’estranger, essent la romanesa la nacionalitat no espanyola amb més estudiants.

Valoració de l’evolució matrícula d’estudiants la UdL