La UdL se suma al Dia Mundial del Sòl amb una jornada a l'ETSEA

Totes les ponents seran dones expertes en l'àmbit

foto-FAO-OlivierAsselin
Cuidar els terrenys, clau per als Objectius de Desenvolupament Sostenible / Foto: FAO / Olivier Asselin
Millorar la salut dels sòls arreu del món és essencial per a eradicar la fam i lluitar contra el canvi climàtic, contribuint a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Així ho afirma l'estudi Estat mundial del recurs sòl, de l'Organització de les Nacions Unides per a l'Alimentació i l'Agricultura (FAO). Aquest serà l'eix principal de la jornada tècnica que tindrà lloc aquest dimecres 5 de desembre, coincidint amb el Dia Mundial del Sòl, a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL).

La catedràtica d'Edafologia de l'ETSEA i presidenta del Panell Intergovernamental de Sòls de la FAO, Rosa Poch, és una de les ponents d'aquesta activitat en la que es donaran cita expertes de la UdL, la Universitat de Barcelona (UB) i la Generalitat. Concretament, del Centre de Suport Territorial Pirineus (CSTP), adscrit a l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya i del Departament de protecció del sòl de l'Agència de Residus de Catalunya. La Directora General d'Agricultura i Ramaderia, Elisenda Guillaumes, serà l'encarregada de la cloenda.

Poch destaca que els sòls són claus per a temes cabdals pel conjunt de la humanitat com ara "la producció d'aliments, l'atenuació del  canvi climàtic, la reserva hídrica o la biodiversitat". La participació femenina d'investigadores i professionals de l'àmbit de l'agronomia "posa de manifest l'aportació de les dones en aquesta àrea del coneixement", segons el Centre Dolors Piera, que dóna suport a la jornada, a l'igual que la Unitat de Desenvolupament i Cooperació de la UdL. També hi col·laboren la Institució Catalana d'Estudis Agraris (ICEA-Secció de Sòls), filial de l'Institut d’Estudis Catalans (IEC), i la Societat Espanyola de Ciència del Sòl (delegació de Catalunya).