La UdL premia els 'olímpics científics' i els guanyadors de les 'Cangur'

Una alumna del Guindàvols, primera a l'Estat en Ciències de la terra i el medi ambient

premis olimpiades
Les persones premiades amb els representants de la UdL. FOTO: UdL

Els millors classificats, 6 noies i 15 nois, en les proves a Lleida de les Olimpíades de Matemàtica, Geologia, Química, Física, Biologia, Economia, Agroalimentària i Agroambiental, i de les Proves Cangur de Matemàtiques, han rebut avui a la Universitat de Lleida (UdL) els guardons que els acrediten com a guanyadors.

Entre ells, Carla Keaveny, alumna de l'Institut Guindàvols, primera de l'Estat a l'Olimpíada Agroalimentària i Agroambiental, en la categoria de Ciències de la terra i el medi ambient; Aleix Segué, estudiant de La Salle de Mollerussa, tercer a Catalunya en la de Química; i Aleix Seguí (Institut Jaume Vicens Vives de Girona) i Daniel Herencia (Institut Màrius Torres), medalla de plata i medalla de bronze, respectivament, a la fase estatal de la Olimpíada de Física.

Les persones premiades han estat:
-Olimpíada Matemàtica: Òscar Calvet (1r), David Palau (2n)
- Olimpíada de Geologia: Carla Keaveny (1r), Maria Mañanet (2n), Aina Gavarró (3r)
- Olimpíada de Química:  Aleix Segués (1r), Rut Sisó (2n), David Olivar (3r)
- Proves Cangur de Matemàtiques: Marc Cruz (1r), David Palau (2n), Òscar Calvet (3r)
- Olimpíada de Física: Aleix Seguí (1r), Daniel Herencia (2n), Jaume Casanova (3r)
- Olimpíada de Biologia: Sergi Cazcarro (1r), Víctor Cotonat (2n), Aleix Segués (3r).
- Olimpíada d'Economia: Gerard Castañé (1r), Joan Dedieu (2n), Teresa Cianca (3r)
- Olimpíada Agroalimentària i Agroambiental: Aleix Segués (1r) i Daniel Altair (2n) en la prova de Biologia; Ainhoa López (1r) i Carla Keaveny (2n) en la prova de Ciències de la Terra i Medi Ambient; David Álvarez (1r) i Joel Aumedes (2n) en la prova de Ciències de la Tecnologia Industrial.

Quatre dels joves guardonats han rebut més d'un premi. Es tracta de Carla Keaveny, alumna de l'Institut Guindàvols, primera a l'Olimpíada de Geologia i segona a la prova de Biologia de l'Olimpíada Agroalimentària i Agroambiental; Aleix Segués, de La Salle de Mollerussa, primer a la de Química, tercer a la de Biologia i primer a la prova de Biologia de l'Olimpíada Agroalimentària i Agroambiental; David Palau, estudiant del Claver, que va quedar segon a les Proves Cangur i també segon a l'Olimpíada Matemàtica; i Òscar Clavet, alumne del Col·legi Claver, tercer a les Cangur i segon a l'Olimpíada Matemàtica.

Els primers de cada prova -a excepció de la de Matemàtica- tindran la matrícula gratuïta de primer curs si escullen estudiar a la UdL. Pel que fa a l'Agroalimentària i Agroambiental, qui tindrà la matrícula gratuïta serà la persona que obtingui la millor classificació en la fase estatal. Tothom però, ha estat obsequiat amb un llibre relacionat amb el tema de la prova on participaven: La Música de los números primos, de Marcus du Sautoy; Un dia qualsevol, de Ferran Torrent; Atlas ilustrado del origen de la vida y la evolución de las especies, de Renato Massa, i La memoria secreta de las hojas, de Hope Jahre, entre d'altres.

En total, han estat 966 alumnes de Secundària i Batxillerat els que han participat en les diferents competicions sent, com ja és habitual, les Proves Cangur les que van aplegar major nombre de participants, 629.

L'acte, al qual han assistit familiars i professors, l'ha presidit la vicerectora d'Estudiants, Neus Vila

Carregant el reproductor...