La UdL oferirà INEFC a La Seu d'Urgell a partir de 2020

Segons ha anunciat la consellera de Presidència, Meritxell Budó

INEFCUdLLaSeu
La consellera, durant la seua visita / Foto: Ajuntament de la Seu
La Universitat de Lleida (UdL) oferirà a partir del curs 2020-2021 un Grau de Ciències de l'Activitat Física i l'Esport (CAFE) a La Seu d'Urgell. Així ho ha anunciat la consellera de la Presidència, Meritxell Budó, en una visita al Parc Olímpic del Segre. L'Ajuntament negocia ajudes amb la Diputació de Lleida per adequar les futures instal·lacions i proposa dos possibles ubicacions per aquests estudis: l'edifici de la Ciutadella de Castellciutat, de titularitat municipal, o el Seminari Conciliar, propietat del Bisbat d'Urgell.

El grau que es pretén impartir a La Seu estarà especialitzat en esports de natura i dependrà de l'Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya (INEFC), tot i que estarà adscrit a la UdL. L'objectiu és que tingui un caire transfronterer, per tal d'incorporar alumnat provinent d'Andorra i de França.

Budó ha detallat que la implantació d'aquests estudis serà de forma gradual, però que quan estiguin totalment desplegats pot suposar la presència a La Seu de fins a 400 estudiants, destacant que "serà una eina important de cara a la dinamització territorial, tot portant el coneixement i la universitat al territori". El secretari general de l'Esport, Gerard Figueras, creu que l'especificitat del grau potenciarà un àmbit que cada cop més s'està convertint en un "motor econòmic" als territoris de muntanya.