La UdL obre els seus campus a més de 1.600 estudiants de Secundària

Per primer cop, podran participar en un concurs fotogràfic a twitter

CampusOberts2014UdL
Participants a les jornades del curs passat en una demostració de robots / FOTO: EPS-UdL

Un total de 1.654 persones, 1605 alumnes i 49 professors, un centenar més que l'any passat, visitaran demà divendres la Universitat de Lleida (UdL) en el marc de la 22a Jornada de campus oberts "Coneix la UdL" per a l'estudiantat de segon de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior.

Arriben de 64 centres (10 més que l'any passat) de les comarques de Ponent, Barcelona, Andorra, l'Aragó i, fins i tot, de les Illes Balears. En aquesta edició, l'alumnat de fora de la demarcació de Lleida que participarà a la Jornada ha augmentat de 56 a 75 estudiants enguany.

Concretament, els visitants provenen de la capital del Segrià, Tàrrega, Balaguer, la Pobla de Segur, Alcarràs, Almenar, Almacelles, Artesa de Segre, les Borges Blanques, Cervera, Bellpuig, el Pont de Suert, la Seu d'Urgell, Agramunt, Mollerussa, Guissona, Alpicat, Escales-Engordany, Terrassa, Igualada, Jorba, Berga, Teià, Navarcles, Mataró, Gelida, Manresa, Gironella, Tarragona, Reus, Salou, Binéfar, Barbastre, Casp, Inca i l'Alcúdia.

Per centres, el que en rebrà més és la Facultat de Ciències de l'Educació (417), seguida de la Facultat de Dret i Economia (302) i l'Escola Politècnica Superior-EPS (241). La Facultat de Medicina mostrarà les seues instal·lacions a 167 alumnes; la Facultat de Lletres, 167; l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària-ETSEA, a 118; i la Facultat d'Infermeria, a 107. Completen el llistat els centres adscrits: INEFC (71 visitants) i Relacions Laborals (19).

El programa inclou tallers pràctics a l'EPS: MotoStudent, Construcció amb materials low-cost i Scalectrix inMind. També un esmorzar per a l'alumnat i el professorat, a tots els campus. Per traslladar-se a Medicina, Infermeria i l'ETSEA, es facilitarà un autobús urbà gratuït, que surt a les 9 del matí des de la Rambla d'Aragó, al davant de l'edifici del Rectorat. La tornada està prevista a les 13.30h. Per visitar el campus de la Caparrella (INEFC), s'haurà d'utilitzar l'autobús urbà L10.

Com a novetat, el Servei d'Informació i Atenció Universitària (SIAU) de la UdL ha organitzat un concurs de twitter adreçat als participants. Primer, s'hauran de fer seguidors del twitter del SIAU i després enviar una imatge de la jornada amb el hastag #jo_UdL2015. S'atorgaran tres premis, tres vals per comprar productes a la llibreria-botiga de la UdL valorats en 100, 75 i 25 euros.

La Jornada de Campus Oberts és una iniciativa organitzada pel Vicerectorat d'Estudiantat, Postgrau i Formació Contínua amb la col·laboració del SIAU, els diferents centres de la UdL i el Consell de l'Estudiantat on hi participen com a voluntaris estudiants de la Universitat. La UdL tornarà a obrir les seues portes el proper dia 7 de març, en aquest cas, als pares i mares dels futurs alumnes que hi vulguin cursar estudis, en la que serà la 11a Jornada de Campus Oberts per famílies.

Galeria fotogràfica (Flickr)
Vídeo: Jornada de Campus Oberts 2015