La UdL lliura la Medalla d'or a Diputació i Paeria pel seu suport permanent

El rector alerta que la Universitat no perdurarà sense el suport dels ciutadans

medallaorUdL
Lliurament de les medalles / foto UdL

"Part de la societat lleidatana viu la Universitat com un referent que, passi el que passi, perdurarà per sempre. Però no és així de bon tros". Amb aquestes paraules el rector de la UdL, Roberto Fernández, alertava avui durant l'acte de lliurament de la Medalla d'or de la institució a Diputació i Paeria, que tot i que la Universitat "és un èxit històric col·lectiu" de la ciutat i el territori, cal "mantenir-la, reforçar-la, protegir-la i consolidar-la", tant per part dels ciutadans com de les institucions.

La Universitat de Lleida ha lliurat aquesta tarda la seua medalla d'or a la Diputació i l'Ajuntament "en reconeixement a la tasca desenvolupada, a la contribució rellevant i al suport que han prestat" a la UdL, guardó que han recollit els seus màxims representats, Joan Maria Reñé i Àngel Ros, respectivament. Ambdós han agraït la distinció i han refermat el compromís de les institucions que representen amb la UdL

Per la seua part, el rector ha fet un repàs en el seu discurs al suport que la UdL ha tingut, des dels seus orígens, de la Diputació i l'Ajuntament de Lleida, independentment del seu color polític, institucions sense les quals "ni tan sols la UdL hauria existit", ha afirmat. Des de la cessió de terrenys i espais per instal·lar els seus campus, fins a centenars de convenis de col·laboració en l'àmbit de la recerca, la formació o la cultura, entre altres. El rector ha demanat a les institucions locals que "quan els millors siguem nosaltres, tinguin el coratge i la valentia de venir-nos a buscar", tot i que ha matisat que les dos institucions guardonades són motiu d'exemple en aquest sentit.

El Consell de Govern de la UdL aprova la concessió de la Medalla d'or a persones físiques o jurídiques, públiques o privades que han prestat serveis rellevants a la Universitat de Lleida. Fins ara, només una entitat havia estat distingida amb aquest guardó: Amnistia Internacional. També l'han rebut dinou persones: Víctor Siurana, Josep Lladonosa, Leandre Cristòfol, Ramon Malla, Xavier Trias, César Nombela, Josep Vallverdú, Pep Riera, Josepa Reimundi, Víctor Torres, Antoni Caparrós, Albert Oriol Bosch, Bonaventura Pelegrí, Federico Mayor Zaragoza, Joan Vilagrassa, Albert Porqueras Mayo, Romà Sol, Carme Torres i Virgilio Aranda.

En l'acte d'avui hi eren presents els anteriors rectors, Joan Viñas i Jaume Porta, el president del Consell Social, Ramon Roca, així com el seu predecessor, Josep Maria Pujol, i els expresidents de la Diputació, Jaume Cullere, Ramon Companys, Josep Grau, Josep Pont i Jaume Gilabert.