La UdL lidera a l'Estat l'excel·lència en recerca agrícola

Un informe del Ministeri la situa primera en percentatge d'articles d'impacte

recercaagroalimentariaUdL2016
Foto: Xavier Mitjana / Agrotecnio

La Universitat de Lleida (UdL) és la primera institució d'investigació de l'Estat espanyol en excel·lència científica en agricultura, segons un recent informe del Ministeri d'economia i competitivitat. Es tracta de l'Anàlisi ICONO: Principals institucions d'investigació excel·lents per àrees de coneixement 205-2014, un document sobre la posició que ocupen les institucions de recerca espanyoles en les 27 grans àrees de coneixement de la base de dades Scopus, tot atenent a criteris d'excel·lència científica.

L'Anàlisi ICONO ha tingut en compte el número d'articles d'excel·lència de cada institució en les diferents àrees, publicats entre 2005 i 2014, tot ordenant els centres pel percentatge d'excel·lència d'aquests documents, és a dir, els què s'inclouen en el 10% dels articles més citats de l'àrea.

Així, la Universitat de Lleida lidera la d'agricultura i ciències biològiques, superant el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i l'Institut de Recerca i Tecnologies Agroalimentàries (IRTA), que se situen en segona i tercera posició, respectivament. Completen el llistat de les 10 millors d'aquesta àrea les universitats Autònoma de Barcelona, Barcelona, València, Autònoma de Madrid, Granada, Còrdova i Complutense.

Els indicadors que han determinat la primera posició de la UdL són que els articles de recerca del personal docent i investigador de la UdL en agricultura i ciències biològiques van ser citats un 60% més que la mitjana mundial -superant en un punt percentual al CISC i en deu a l'IRTA-; i que un 20% s'incloïen en el conjunt del 10% dels articles més citats de tota l'àrea -dos punts i mig per sobre del CSIC i l'IRTA.

En total, durant el període analitzat per ICONO (Observatori espanyol d'I+D+i de la Fu​ndació espanyola de ciència i tecnologia), els experts de la UdL van publicar 1.420 articles en aquesta àrea, la qual cosa suposa un 33% del total dels documents de recerca de la UdL.

Quant al percentatge d'excel·lència per àrees de coneixement de la producció científica a l'Estat, l'agricultura i les ciències biològiques ocupen la 8a posició de 27.