La UdL incorporarà 4 investigadors internacionals amb IberusExperience

El programa de les universitats del campus de la Vall de l'Ebre ha estat cofinançat per la UE

recerca
El personal investigador s'incorporarà al 2022. FOTO: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) incorporarà quatre investigadors internacionals en el marc del programa IberusExperience del Campus d'excel·lència internacional de la Vall de l'Ebre Campus Iberus. Les quatre universitats que l'integren acolliran un total 11 investigadores i investigadors postdoctorals: 4 a la UdL, 3 a la Universitat Pública de Navarra, 2 a la Universitat de Saragossa i 2 a la Universitat de la Rioja.

S'incorporaran a partir de 2022 i durant tres anys en recerca vinculada als cinc eixos d'especialització estratègica d'Iberus: Agroalimentació i nutrició; Salut i Tecnologia; Energia, sostenibilitat i medi ambient; Desenvolupament Social i Territorial; i Bioeconomia Circular.

IberusExperience ha comptat amb l'aval de 84 entitats de 26 països disposades a oferir formació, estades de recerca i contribuir al desenvolupament de la carrera professional de les investigadores i investigadors dins i fora de la universitat. Del seu pressupost total, 2,4 milions d'euros, la Comissió Europea en finança 1,2 milions en la darrera convocatòria del programa Horitzó 2020, corresponent a l'any passat. En total hi optaven 157 propostes. IberusExperience va ser valorada entre les 8 millors de l'àmbit postdoctoral.

Els impulsors del programa afirmen que IberusExperience "reforça i posa en valor la fortalesa de la unió estratègica de les quatre universitats públiques de la Vall de l'Ebre, en una trajectòria conjunta cap a la internacionalització i l'atracció de talent investigador. A més, això facilitarà i afavorirà l'establiment de noves relacions de Campus Iberus amb universitats i empreses d'altres països".