La UdL incorpora tres noves seus per a la selectivitat per garantir la seguretat davant la COVID-19

selectivitat-2017b
El coordinador de les PAU a Lleida, en una convocatòria anterior / Foto: UdL

Les comarques de Ponent incorporaran tres noves seus respecte l'any passat per a les proves d'accés a la universitat (PAU), que se celebraran els propers dies 7, 8, 9 i 10 de juliol. L'objectiu és reduir desplaçaments, en la mesura del possible, i evitar una excessiva concentració d'alumnat, com a prevenció de la COVID-19. Vielha, Tremp i Tàrrega s'afegeixen enguany a la capital del Segrià i La Seu d'Urgell per acollir la selectivitat, segons ha explicat el coordinador de les PAU a la Universitat de Lleida (UdL), Xavier Carrera. Uns 2.200 estudiants, 176 més que al 2019, es repartiran per un total de 13 tribunals. Al juny de 2019 van ser 8.

Les mesures de seguretat per prevenir el risc de contagi i evitar la propagació de la COVID-19, aprovades pel Pla de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT),  estan pensades per reduir, tant com sigui possible, la transmissió del virus entre tots els col·lectius implicats en les proves: alumnat, professorat i personal de suport. Giren al voltant de quatre eixos: no presentar-se al centre assignat en cas de tenir símptomes compatibles amb la COVID-19 o estar en situació de quarantena domiciliària, respectar la distància de seguretat interpersonal de dos metres radials, ús obligatori de mascareta, i intensificar la higiene de mans, així com les mesures de neteja i desinfecció.

En el cas de la ciutat de Lleida, la selectivitat es desenvoluparà als campus del Rectorat, Cappont, Ciències de la Salut i Agrònoms. "La Comissió organitzadora de la PAU considera molt important, per solidaritat i responsabilitat social, que totes les persones implicades en les proves d'accés a la universitat compleixin totes les mesures de prevenció que indiquin els responsables dels tribunals, malgrat les molèsties personals que aquesta situació excepcional d'emergència pugui causar", ha destacat Carrera.

Entre les mesures higièniques previstes, serà obligatori l'ús de mascareta en tot moment a l'interior del centre docent. En accedir al centre i a les aules, així com en sortir-ne, tothom s'haurà de fregar les mans amb solució hidroalcohòlica, i cada vegada que s'intercanviï un paper o qualsevol objecte amb una altra persona. L'alumnat no podrà intercanviar estris d'escriure ni cap altre material.

Així mateix, s'utilitzaran preferentment les aules que disposin de ventilació natural, i durant l'examen es procurarà mantenir les finestres obertes. La distància interpersonal de seguretat de dos metres radials farà que l'ocupació d'aules sigui entre una sisena i una cinquena part de la seua capacitat real. Les zones d'espera i descans se situaran preferentment a l’exterior o en espais oberts, evitant les aglomeracions.

A nivell de tot Catalunya, un total de 40.067 alumnes s'ha inscrit en la convocatòria ordinària de les PAU, un 15,96% més respecte al 2019. Hi haurà més de 210 tribunals, repartits en més de 140 centres tant de campus universitaris com centres de batxillerat. Les proves mobilitzaran més de 45.000 persones entre estudiantat, professorat i personal de suport.

MÉS INFORMACIÓ:

Proves d'accés a la Universitat