La UdL i Fundació 'la Caixa' renoven col·laboració per les beques salari a l'estudiantat

Dels 176.000 euros destinats per la Universitat, l'entitat financera n'aporta 25.000

lacaixa
Els representants de la UdL i l'entitat financera. Foto: UdL
El rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy, i el director banca d’institucions de CaixaBank a la direcció territorial Catalunya, Joaquim Macià, han signat un acord pel qual l'entitat financera canalitzarà 25.000 euros -5.000 menys que l'any passat- de la Fundació "la Caixa" a la UdL per afavorir el desenvolupament d'accions relacionades amb la responsabilitat social".

La col·laboració de CaixaBank es destina a beques-salari per a estudiantat amb qualificacions excel·lents en els seus estudis de de Batxillerat o Cicles formatius que es matriculi a graus de la UdL i que tingui un nivell de renda familiar que no superi el què marca el Ministeri d'Educació i Formació Professional per accedir a les beques ordinàries.

Aquests ajuts de la UdL, suposen 400 euros mensuals durant 10 mesos per a cada estudiant mentre durin els estudis de grau i es mantingui el nivell d'excel·lència acadèmica i els requeriments econòmics. L'import de la convocatòria de beques salari del curs 2020-2020 ha estat de 176.000 euros en 44 ajudes, dels quals CaixaBank n'aporta 25.000.

El rector de la Universitat de Lleida, Jaume Puy, ha dit que aquests ajuts "combinen la necessitat de no deixar enrere ningú per motius econòmics amb l'interès estratègic de fomentar l'excel·lència, dos accions que reverteixen en un major retorn de la universitat a la societat".

D'altra banda, el director banca d’institucions de CaixaBank a la direcció territorial Catalunya, Joaquim Macià, ha destacat que el suport a la formació dels joves és un dels eixos prioritaris d'actuació de la Fundació "la Caixa", i que aquesta col·laboració és una mostra més del compromís de l'entitat amb les Terres de Ponent.

A l'acte de signatura, celebrat al Rectorat, han participat també entre altres el gerent de la UdL, Ramon Saladrigues, la vicerectora d'Estudiants i Ocupació, Montse Rué i el director banca d’institucions de CaixaBank a Lleida, Geremi Cami.