La UdL forma més de cinquanta experts en formació dual universitària

La FEPTS presenta els resultats del projecte LLL-Transversalis, entre els quals hi ha la creació de l'espai interactiu Unidual

transversalis_Andreu Curto
Un moment de la sessió / Foto: COMPETECS-UdL
La Facultat d'Educació, Psicologia i Treballa Social (FEPTS) de la Universitat de Lleida (UdL) ha format més de cinquanta experts de diferents perfils i procedències en formació dual universitària en els dos cursos organitzats durant el 2020 i el 2021, en el marc del projecte transfronterer Life Long Learning Transversalis. Aquest són alguns dels resultats que la investigadora principal del projecte, Sofia Isus, i el seu equip han presentat aquest dimarts en la jornada de cloenda a Lleida del LLL-Transversalis.

Aquesta formació, de 40 hores de durada i disponible en català, castellà i francès, s'ha basat en una investigació sobre la identificació dels perfils professionals dels agents que intervenen en la formació dual universitària (la persona que coordina, la que gestiona, el professorat universitari, el tutor/a acadèmic/a i el tutor/a professional). Aquest curs de formació es basa en el model pedagògic (blended learning). Així, cada participant, ha accedit als materials segons el seu perfil i, amb el suport d’un tutor o tutora, ha arribat a assolir les competències fent les tasques que es proposen.

En aquestes dos edicions, els participants han estat professorat de nou universitats transpirinenques entre Espanya, França i Andorra, professionals de cambres franceses i professionals de sindicats. En aquest tres anys, del 2018 al 2021, els responsables del LLL-Transversalis a la UdL han creat, a més, una xarxa de professionals sensibles a la formació dual universitària que té el seu punt de trobada en l'espai interactiu Unidual, una plataforma digital amb recursos, notícies, fòrums, eines, bones pràctiques...  sobre aquest tipus de formació.

LLL - Transversalis és un projecte desenvolupat sota el marc de el programa Interreg POCTEFA 2014-2020 (Programa de cooperació territorial Espanya-França-Andorra) i cofinançat pel fons FEDER que compta amb nou socis: la Universitat de Perpinyà Via Domitia -líder del projecte-, la Universitat de Lleida, la Universitat de Girona, la Universitat de Saragossa, la Universitat de Tolosa Jean Jaurès, la  Universitat de Tolosa Paul Sabatier, l'Institut Màquina-Eina adscrit a la Universitat del País Basc, la Universitat de Pau i de Pays de l'Adour i la Universitat d'Andorra. Aquests socis constitueixen una xarxa transfronterera, l'objectiu de la qual és harmonitzar i reforçar les pràctiques de la formació contínua al llarg de la vida per tal de respondre a les necessitats dels territoris.

Text: Sui Generis Comunicació Creativa