La UdL finança amb el 0,7% dotze projectes de cooperació

Liderats per personal de la Universitat es desenvolupen majoritàriament a Àfrica i Amèrica Llatina

oftalmologiaUdLsenegal
La UdL lidera un projecte oftalmològic al Senegal des de fa tres anys. FOTO: J Ribera (UdL)

Brasil, Perú, Guatemala, Togo, Senegal, Camerun, Gàmbia, Burkina Faso i Kirguizistan són els indrets on es duran a terme els dotze projectes de cooperació al desenvolupament que enguany l'Oficina de Desenvolupament i Cooperació (ODEC) de la UdL finança amb 50.000 euros. Els diners provenen del 0,7% de part dels ingressos propis de la Universitat i de l'aportació voluntària en nòmines i matrícules de l'estudiantat i personal de la Universitat de Lleida adherit a la campanya “Dóna el teu 0’7”.

A més, l'ODEC també ha repartit 9.600 euros en setze ajudes per a mobilitat solidària, ja sigui per a fer estades integrades en la formació reglada de la UdL o per iniciar accions de cooperació internacional a diferents països d'Amèrica Llatina, Àfrica i Àsia.

Quant als projectes, coordinats per personal de la Universitat de Lleida, 6, es desenvoluparan a Àfrica, 4, a Amèrica Llatina i 1, a Àsia. Tenen a veure amb l'agricultura, la ramaderia, l'educació, la salut i l'arquitectura.

Així, a Gàmbia, està previst posar en marxa una cooperativa agrícola, a Brasil un hort comunitari i un viver de plàntules i a Guatemala es durà a terme un projecte de ramaderia local.

Pel que fa als projectes relacionats amb la salut, es continuarà treballant amb l'enfortiment del sistema universitari oftalmològic del Senegal, es formaran fisioterapeutes a Gàmbia i es portarà una ambulància amb material sanitari a Kirguizistan.

En l'àmbit educatiu els projectes són quatre: una mediateca bus itinerant per a escoles rurals a Togo, cursos sobre plurilingüisme i educació al desenvolupament a Perú, un projecte de formació de docents entre la UdL i la Universitat de Yaoundé I (Camerun) i la implementació d'un sistema d'intervenció terapèutic per a víctimes de violència familiar al Centre de Teràpia Familiar Llibertat de Cajamarca, al Perú. D'altra banda, a Burkina Faso es preveu construir un refugi d'emergència earthbag per a un centre mèdic.