La UdL es manté com la segona universitat catalana més transparent

Segons el darrer informe de la FCyT, que analitza la informació a les webs institucionals

UdLtransparent2014
Informe de transparencia en las webs de las universidades españolas
La Universitat de Lleida (UdL) es manté com a la segona de Catalunya pel que fa a la informació institucional que dóna a conèixer a través de la seua pàgina web "de forma visible, accessible, comprensible i actualitzada", només per darrere de la Universitat Pompeu Fabra. Així ho posa de manifest el darrer Informe de transparència de la Fundación Compromiso y Transparencia (FCyT) corresponent a l'any 2013. El treball analitza els 75 centres d'educació superior de l'Estat, públics i privats. Per primer cop, l'estudi té en compte els indicadors d'ocupabilitat dels titulats.

El rànquing, encapçalat per la Universitat de Cantàbria amb 26 punts, n'atorga 23 a la Pompeu Fabra i 15 a la UdL; els mateixos que les de Girona i Barcelona. L'Autònoma de Barcelona i la Politècnica de Catalunya n'obtenen 14 i la Rovira i Virgili de Tarragona, 11. Pel que fa a les privades, la Universitat Oberta de Catalunya suma 11 punts; la de Vic, 10; la Internacional de Catalunya, 9; la Ramon Llull, 7 i l'Abat Oliba, 6.

En la radiografia general que dibuixa l'informe, les universitats han millorat la informació sobre la seua missió, els seus plans estratègics, la presència en rànquings i la xifra d'alumnes de fora de la seua Comunitat Autònoma. Per contra, baixen els percentatges sobre dades de personal, matrícula, satisfacció de l'estudiantat i resultats tant de docència com de recerca. En l'àmbit econòmic, la FCyT assegura que continua mancant informació sobre la memòria de comptes anuals i auditories.

L'informe destaca la Universitat de Lleida per haver incorporat, de forma més visible, informació sobre les franges salarials i la composició del claustre de professorat. Entre les mancances que assenyala aquest estudi trobem les dades sobre la inserció laboral, l'evolució de demanda de l'oferta acadèmica i una memòria explicativa dels comptes generals.