La UdL elabora un pla destinat a captar més alumnes

El Consell de govern aprova nomenar doctora 'honoris causa' la filòsofa Adela Cortina

AdelaCortinaUdL
Adela Cortina, el passat octubre a la Facultat de Dret i Economia. FOTO: Replay

La Universitat de Lleida engegarà enguany una pla de captació i fidelització d’estudiants amb l'objectiu de guanyar en prestigi acadèmic i social que li permeti augmentar el seu alumnat els propers anys, així n'ha informat al Consell de Govern la vicerectora d'Estudiants, Neus Vila.

L'estratègia, que es concretarà en un futur pla operatiu, s'articula en tres grans programes: Camí a la UdL (de captació d'estudiants), Tu fas UdL (de fidelització d'estudiants) i Som UdL (de promoció, comunicació i xarxes socials).

El primer programa està destinat a captar alumnat de grau, màster, formació contínua, així com estudiantat internacional i talent jove. Quant al segon, inclou accions en flexibilització de la docència, en orientació i tutoria, en participació i representació estudiantil, en ocupabilitat, en esport i activitats culturals, en promoció d'ajuts destinats a l'estudiantat, així com la posada en marxa del subprograma Ambaixadors de la UdL, on hi col·laborarà l'associació Alumni.

Pel que fa al programa de promoció, en destaca l'impuls d’apps institucionals, incrementar la presència de la UdL en les xarxes socials o establir un programa d'entitats col·laboradores de la UdL

A més, el Consell de Govern ha aprovat el nomenament com a doctora honoris causa d'Adela Cortina Orts, catedràtica d'Ètica i Filosofia Política a la Universitat de València. Cortina va ser l'encarregada de pronunciar la conferència inaugural del curs acadèmic 2008-2009 a la UdL, amb la xerrada Ètica de l'activitat universitària i la del present curs 2015-2016 a la Facultat de Dret i Economia. També va participar en l'elaboració del Codi ètic de la Universitat de Lleida.

Adela Cortina és la primera dona en ingressar com a membre numerària a la Reial Acadèmia de Ciències Morals i Polítiques espanyola, de la que en forma part des de 2008. Directora acadèmica de la Fundació ÉTNOR per a l'ètica dels negocis i les organitzacions, ha estat jurat en nombroses ocasions dels Premis Príncep d'Astúries de Ciències Socials, i de Comunicació i Humanitats. Autora d'una quarantena de llibres, els més recents són Neuroética y neuropolítica (2011) i ¿Para qué sirve realmente la ética? (2013).

D'altra banda, el vicerector de Docència ha informat que la UdL està treballant en incorporar un nou centre adscrit ubicat a Madrid, el centre privat Next Internacional Business School, presidit pel periodista Manuel Campo Vidal, que iniciarà el seu camí acadèmic amb el màster oficial en Comunicació política i màrqueting digital. Aquest màster, de 60 crèdits d'un any de durada, comptarà amb professorat nacional i internacional dels àmbits de la sociologia i la comunicació política. Pretén formar professionals en comunicació, difusió i màrqueting en política, fent èmfasi en el nou paper que hi desenvolupa el món digital i internet.

Quant a recerca, cal destacar la resolució de la primera convocatòria 2015 (n'hi haurà una altra a l'octubre) del programa UdL-Impuls. Han estat seleccionats sis projectes: dos de l'àmbit agroalimentari, dos del tecnològic, un del biomèdic i un altre de l'àmbit del desenvolupament social i territorial. UdL-Impuls es va posar en marxa l'any 2010 amb l'objectiu de potenciar la col·laboració en projectes de R+D+i entre empreses i grups d'investigació de la UdL i permet als grups de recerca contractar un investigador per desenvolupar un projecte d'innovació amb recursos aportats per les empreses. Està subvencionat per Banco Santander amb un milió d'euros durant de cinc anys.