La UdL distribueix màscares sostenibles entre el seu personal

Homologades i reutilitzables estan fetes de polièster 100% reciclat

mascaretes UdL1
Els dos models que es repartiran / Foto: UdL
Amb motiu de la pandèmia de la COVID-19 i les instruccions de les autoritats sanitàries i el Pla de Contingència de la Universitat de Lleida (UdL) sobre l'obligatorietat de l'ús de de màscares, la UdL distribuirà entre el seu personal (docent i investigador, i d'administració i serveis) proteccions facials 'sostenibles' a partir de demà en les consergeries dels diferents campus.

Es tracta de màscares higièniques homologades certificades pel centre AITEX, l'únic reconegut per l'Empresa Nacional d'Acreditació (ENAC), que han estat fabricades per l'empresa d'Arenys de Munt Arpe d'acord a la UNE 0065-2020 amb resultats d'un 92% d'eficàcia de la filtració bacteriana i 29Pa/cm2 de pressió diferencial (respirabilitat).

Fetes amb multifilament polièster 100% reciclat amb ampolles PET post consum, són reutilitzables ja que mantenen la capacitat de filtració bacteriana i respirabilitat després de 20 cicles de rentat (a 60ºC) i assecat en les condicions fixades pel Ministeri de Sanitat.

En la seua fabricació, que compta amb certificat ambiental ISO 14001, s'ha utilitzat energia 100% renovable "amb la voluntat que puguem protegir-nos generant menys residus per promoure l'economia circular i el consum responsable de recursos com fixen els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS-12)", afirmen des de la gerència de la UdL.

La Universitat de Lleida ha fet una compra de 4.500 unitats. Cada membre del personal de la UdL en rebrà dos i la resta estaran disponibles a la botiga de la UdL.

Per a llocs de treball que precisen d'una protecció superior segons l’avaluació de riscos realitzada per la unitat de Prevenció de la UdL i per a persones de risc es continuarà subministrant la mascareta FPP2 sense vàlvula d’exhalació (UNE-EN 149).