La UdL continuarà la docència virtual de moment fins el maig

Al juny, juliol i setembre es podrien fer exàmens i pràctiques

bibliosalut
Els edificis estan tancats al públic / Foto: Biblioteca i Documentació UdL

La Universitat de Lleida (UdL) mantindrà la suspensió de l'activitat acadèmica presencial, tant classes com pràctiques, els mesos d'abril i maig, seguint l'acord dels rectors i rectores de les universitats catalanes amb la Generalitat. Això implica mantenir la docència virtual incrementada arran de la pandèmia de la COVID-19.  En un comunicat emès aquest divendres, 3 d'abril, el consell de direcció de la UdL ha informat que "al mes de juny, i eventualment al de juliol i la primera setmana de setembre, si l'alerta sanitària ho permet, es podran realitzar algunes activitats presencials" com ara exàmens o pràctiques.

L'avaluació continuada de les assignatures es manté. De moment, "els exàmens programats pel període maig-juny que es puguin fer en modalitat no presencial es faran en les dates i hores que ja estan programades pels centres, així com les activitats que requereixen interacció en temps real entre el professorat i l'estudiantat", recull la instrucció. També anuncia l'obertura d'un "període extraordinari per modificar continguts, metodologia i sistema d'avaluació", incorporant-ho a les guies docents.

Quant a les facultats de Medicina i d'Infermeria i Fisioteràpia, el consell de direcció reconeix "l'especificitat de l'impacte de la crisi sanitària en el seu professorat i l'estudiantat". Per això,aquests centres "podran dictar en els propers dies directrius específiques per a les seues titulacions, d'acord amb el vicerectorat d'Ordenació Acadèmica i amb les decisions preses coordinadament en el marc del sistema universitari i de salut de Catalunya”.

El text també recull que la presentació dels Treballs Finals de Grau (TFG) i Treballs Finals de Màster (TFM) es podrà realitzar de forma virtual mentre duri la suspensió de l'activitat presencial. "En aquest cas, caldrà que la sessió sigui pública i fer la difusió de l'enllaç de la sessió de videoconferència, juntament amb la informació pública de la lectura", especifica.

Quant al balanç de la tercera setmana de tancament d'edificis i instal·lacions a la UdL, l'equip de direcció destaca que en docència "s'han intensificat les sessions informatives i formatives sobre l'ús del campus virtual i s'han reforçat especialment les eines d'avaluació". En aquest sentit, fa un "reconeixement especial a l'esforç dels equips de direcció dels centres amb la reprogramació dels calendaris d’examen de primera convocatòria".

Respecte a la mobilitat, informa que "9 dels 215 estudiants que estaven fora en estades acadèmiques s'han reincorporat a la UdL, 42 han retornat a Lleida però segueixen el curs a destinació (en alguns casos amb intenció de retornar, si fos possible) i 48 han comunicat que romanen a destinació. De 261 alumnes entrants, hi ha constància de 20 que s’han reincorporat a les seues universitats, i 8 que han retornat però segueixen els estudis en línia  a la UdL".

El comunicat també manifesta l'agraïment a "la implicació de diverses persones, PAS i professorat, estudiantat i exalumnat, en la fabricació d'equipament de protecció individual (EPI) i equips d'ús hospitalari, i en les donacions d'EPIs, disponibles als laboratoris i serveis universitaris o adquirits expressament, per a protecció dels sanitaris". En aquest sentit, l'Escola Politècnica Superior informa que amb les impressores 3D ja han fabricat més de 600 pantalles, que s'han repartit a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova, diversos CAPs de Lleida i residències geriàtriques.

MÉS INFORMACIÓ:

Comunicat del Consell de direcció de la UdL

El president Torra acorda amb els rectors de les universitats catalanes allargar les classes online els mesos d'abril i maig (Generalitat de Catalunya)