La UdL col·laborarà amb el Centre penitenciari Ponent en un programa de formació

conveniUdL-CentrePenitenciariPonent
Al centre de la imatge, signant el conveni, Pere Soler i Roberto Fernández. / Foto: UdL

Un conveni entre el Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya i la Universitat de Lleida preveu que el proper curs acadèmic, personal voluntari de la UdL imparteixi xerrades i condueixi activitats culturals per a grups de reclusos de la presó lleidatana seleccionats pels mateixos responsables del centre.

Es tracta del Programa d'informació i formació cultural en temes d'interès per als interns que ambdós institucions estan ultimant amb l'objectiu de contribuir "a l'emancipació social, la igualtat d'oportunitats i la no discriminació d'aquest col·lectiu", segons recull l'acord que avui han signat el director general de Serveis Penitenciaris de Catalunya, Pere Soler, i el rector de la UdL, Roberto Fernández. Les conferències i activitats culturals podran encabir-se en les programacions pròpies del centre i seran un complement a la resta d'activitats que coordina l'Àrea de Tractament del Centre.

El rector de la UdL, que aquest curs ja va fer una xerrada als interns de la presó de Lleida, ha volgut insistir en el compromís de la Universitat en aquesta iniciativa, tot expressant la voluntat que la col·laboració que s'enceta ha de convertir-se en una programació estructurada i continuada anys rere any. Per la seua part, Pere Soler, ha explicat que per avançar en la reinserció dels presos els cal la col·laboració de la societat i aquest conveni n'és una mostra.

L'acord que té validesa per a un any, és però prorrogable. A la signatura també hi han assistit Manel Sola, director del centre penitenciari Ponent, Aurora Morell, subdirectora de Tractament del centre, Joan Pere Queralt, cap de Servei de Medi Obert i Serveis Socials de la Generalitat, i Joan Biscarri, vicerector d'Activitats culturals i projecció universitària.