La UdL cedeix terrenys a la Diputació per l'aulari de Veterinària

Són 681 metres quadrats del campus d'ETSEA on es construirà l'edifici docent

La UdL cedeix terrenys a la Diputació per l'aulari de Veterinària
La UdL cedeix terrenys a la Diputació per l'aulari de Veterinària / Foto: Diputació de Lleida

"El compromís de la Universitat de Lleida (UdL) i la Diputació de Lleida per al desplegament del doble grau de Veterinària i Ciència i Producció Animal dóna els primers passos per assolir l'objectiu de tenir els equipaments operatius l'any 2017. El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, i el rector de la UdL, Roberto Fernández, han signat l'escriptura de constitució i cessió de dret de superfície per 50 anys dels terrenys situats al campus de l'Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària (ETSEA).

La cessió d'aquest espai és per la construcció de l’edifici que acollirà l'aulari i l'equipament docent del doble grau de Veterinària i Ciència i Producció Animal i s'emmarca en el conveni de col·laboració entre la Diputació de Lleida i la Universitat de Lleida per a l'impuls i la construcció dels equipaments d’aquests estudis. La cessió del terreny, de 681 metres quadrats, s'ha signat aquest dilluns al Despatx del president de la Diputació de Lleida davant de notari.

En aquests terrenys de la UdL es construirà un edifici amb una superfície de 1.238 metres quadrats distribuïts en tres plantes. Disposarà d'una sala de necròpsies, una cambra de refrigeració, una cambra de congelació, vestidors per al professorat i l'estudiantat, quatre aules docents, un laboratori docent, deu despatxos de professorat, un laboratori de sanitat i una sala de fotografia. La corporació lleidatana aportarà 2.381.507 euros per a la seua construcció.

En aquests moments, la Diputació està acabant la licitació del projecte de construcció del nou equipament i que es preveu que, en poques setmanes, ja es podrà anunciar l’empresa que tindrà la concessió per a l’edificació corresponent. El president, Joan Reñé, ra ha manifestat la seua satisfacció per l’evolució d’aquest projecte que ha permès dotar Lleida dels estudis de Veterinària i Ciència i Producció Animal, que ha qualificat de “necessaris i imprescindibles”. De la seua banda, el rector de la UdL, Roberto Fernàndez, ha valorat la importància estratègica que ha tingut aconseguir els estudis de Veterinària per a la Universitat de Lleida i per al conjunt de les terres de Lleida.

Aquest és un dels dos equipaments que la Diputació de Lleida finançarà perquè la Universitat de Lleida pugui desenvolupar el doble grau de Veterinària i Ciència i Producció Animal amb tots els equipaments necessaris a partir de l'any 2017.

L'altre edifici es construirà al costat del Centre de Ciència i Recerca Experimental Biomèdica Aplicada (CREBA) a Torrelameu i serà finançat amb 3,3 M€ per part de la Diputació de Lleida.

Els dos equipaments estaran operatius l'any 2017, ja que seran necessaris per a la realització d'assignatures del segon quadrimestre del curs 2016-2017 i del primer quadrimestre del curs 2017-2018".

TEXT: COMUNICACIÓ DIPUTACIÓ DE LLEIDA/DIRECCIÓ DE COMUNICACIÓ UdL.