La UdL, amb la protecció dels infants

Jornada sobre vulneració de drets en ruptures conflictives de parella

dretsinfantsUdL
Presentació del grup a Barcelona Foto: ACIM

Analitzar la repercussió de les separacions problemàtiques en els infants i els adolescents per donar-hi resposta és l'objectiu principal del Grup de treball interdisciplinari sobre vulneració dels Drets dels infants en les ruptures conflictives de parella, promogut per l'Associació Catalana per la Infància Maltractada (ACIM), que aquest dijous 29 d'octubre es presenta a la Universitat de Lleida (UdL). Serà a partir de les 16.30h a la Sala de Juntes de la Facultat de Dret i Economia. Una quinzena de professors de la UdL estan convidats a participar-hi, juntament amb professionals d'altres àmbits com l'ensenyament, la sanitat, la justícia o el treball social.

"La instrumentalització dels fills i filles en el marc de ruptures conflictives de parella és un tipus de maltractament infantil que requereix noves estratègies de prevenció i sensibilització, tant a nivell de ciutadania en general com dels professionals implicats", expliquen els membres d'aquest grup de treball, entre els que es troba la professora de Dret civil de la UdL, Dora Padial. Entre altres accions, estudien possibles modificacions d'aspectes jurídics i administratius, i guies de bones pràctiques.

La jornada a la Universitat de Lleida girarà al voltant de tres grups de debat: indicadors de risc, funcionament de la xarxa de professionals i serveis, i estratègies de sensibilització. La cloenda anirà a càrrec de la degana de la Facultat de Dret i Economia de la UdL, Maria José Puyalto.

El grup de treball interdisciplinari sobre vulneració dels Drets dels infants en les ruptures conflictives de parella es va presentar el passat mes de febrer a Barcelona. Després de Lleida també es faran actes similars a Tarragona i Girona, previstos per a finals del pròxim mes de novembre.