La UdL, amb la diversitat LGTBI a les universitats

Una taula d'experiències en línia abordarà les identitats sexuals i de gènere

lgtbi
Pancarta 'Orgull universitari'. FOTO: UdL
Fins a finals de setmana, una pancarta amb el lema "Orgull universitari" llueix davant l'edifici del Rectorat de la Universitat de Lleida (UdL). Es tracta d'una de les accions impulsades pel Centre Dolors Piera en el marc de la campanya SOM HETERO(GÈNIES) del Grup de treball estatal de Diversitat LGTBI a les Universitats -del qual la UdL en forma part- i de la celebració, ahir 28 de juny, del Dia internacional de l'orgull LGTBI.

Una altra de les iniciatives de la UdL per promoure la diversitat és el webinar sobre Prevenció i actuació davant la violència per raó d'orientació sexual, identitat o expressió de gènere a la Universitat que tindrà lloc demà 30 de juny. La jornada, que precisa d'inscripció prèvia, es desenvoluparà telemàticament.

El webinar inclou la presentació, a càrrec de la professora de la UdL, Paquita Sanvicén, dels resultats del projecte Uni4Freedom, coordinat per la Universitat Rovira i Virgili i on participen investigadores i investigadors de les universitats de Lleida, Girona, Barcelona, Vic, Ramon Llull i Extremadura. Aquest projecte, finançat en la convocatòria Recercaixa 2017, ha abordat com millorar la qualitat de vida de l'estudiantat universitari LGTBIQ, tot trencant el silenci que existeix sobre les violències que pateix aquest col·lectiu.

A més, aporta orientacions pel desenvolupament de protocols de no-discriminació a les institucions d’educació superior catalanes amb l'objectiu de contribuir al compliment de la Llei 11/2014, de 10 d'octubre de la Generalitat de Catalunya per garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals.

Després de la presentació d'Uni4Freedom, tindrà lloc una taula d'experiències amb membres de la comunitat universitària lleidatana. Hi intervindran: Rafael M. Mérida (professor agregat de Literatura espanyola), Josep M. Giménez i Marc Bernaus (representants dels estudiants), i Cristina Rodríguez (tècnica del Centre Dolors Piera).