La UdL acull una jornada dedicada a Jordi Jové

JordiJoveUdL
Jordi Jové

La publicació de Les hores oblidades. Poesia (1983-2003), a cura dels professors de la Universitat de Lleida, Jaume Pont i Pere Rovira, a Pagès editors, ha estat el motiu que la Universitat de Lleida aculli, el proper dia 27, una jornada dedicada a l'autor dels poemes recollits en aquest llibre, Jordi Jové, que fou professor de la UdL des del 1981 fins al 2003.

La jornada comença a les dotze del migdia, a la Sala de juntes de la Facultat de Lletres, amb la presentació, per part dels editors, de Les hores oblidades, presentació en la qual hi seran presents Roberto Fernández (rector de la UdL), Joan Busqueta (degà de la Facultat de Lletres) i Lluís Pagès (Pagès editors). L'obraconté els dos llibres publicats per Jordi Jové, 1983 (Barcelona, 1986) i Terra incògnita (Palma de Mallorca, 1994); els poemes d’una plaquette de la sèrie Quaderns de Mahalta (Lleida, 2005) titulada en el seu dia Poemes inèdits; un llibre inèdit sense data, Les hores oblidades; i una selecció de poemes inèdits, també sense datar.

A partir de les vuit del vespre, el Cafè del teatre acollirà una lectura de poemes, tant de Jové com dels autors que hi participen: Miquel de Palol, Antonio Jiménez Millán, Jordi Pàmias, Francisco Díaz de Castro, Victor Obiols, David Castillo, Xavier Macià, Pere Pena, Txema Martínez, Àngels Marzo, Anton Not, Carles Sanuy, Lorenzo Plana, Josep Mª Rodríguez, Matías López, Josep Mª Nogueras, Xavier García i Andreu Van Hooft. També en llegirà un Jordi Gabriel Jové, fill del poeta homenatjat.

Jordi Jové i Lamenca (Lleida, 1954-2003) va cursar estudis universitaris a la seua ciutat natal, on es va doctorar en Filologia Hispànica amb una tesi sobre la poesia de Carlos Barral. Fou professor, primer, de l’Estudi General, quan aquest formava part de la Universitat de Barcelona, i després, de l’actual Universitat de Lleida. Escrivia des de ben jove, amb una afecció preferent per la poesia i l’assaig. Va publicar els següents llibres de poesia: 1983 (Columna, Barcelona, 1986: Premi Miquel de Palol 1983) i Terra incògnita (Universitat de les Illes Balears, Palma de Mallorca. També és autor de l’extens estudi Carlos Barral en su poesía: 1952-1979 (Pagès/Estudi General, Lleida, 1989), fruit de la seua tesi doctoral, i del recull d’assaigs Escrituras modernas (Fundación Genesian, Sevilla, 1999). Va editar la Poesía completa d’Alfonso Costafreda (Tusquets, Barcelona, 1990), en col.laboració amb Pere Rovira, i Observaviones a la mina de plomo, de Carlos Barral (Lumen, Barcelona, 2002).