La UdL acull més de 300 alumnes de mobilitat aquest curs

mobilitat2015UdL
El rector n'ha rebut una representació al Saló Víctor Siurana / Foto: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) ha rebut un total de 323 alumnes de mobilitat durant aquest curs 2014-2015, 53 més que l'anterior. Provenen de 34 països diferents d'Europa, Amèrica, Àsia i Àfrica; de punts tan distants entre sí com Bangladesh, els Estats Units, Kazakhstan o Etiòpia. També s'han incrementat els estudiants de Corea del Sud gràcies als nous convenis establerts recentment amb universitats d'aquest país asiàtic. La majoria, però, arriben de Mèxic (70), Itàlia (64), Xina (39) i Brasil (33).

El rector de la UdL, Roberto Fernández, ha rebut avui una representació dels 140 estudiants de 18 països que venen a Lleida per estudiar el segon semestre, encoratjant-los a conèixer el territori, l'idioma i els costums. La majoria d'aquest grup seguirà les classes de les Facultat de Dret i Economia (38), Lletres (23) i Medicina (22). Al llarg de tot el curs acadèmic, però, els centres que reben més alumnes de mobilitat són la Facultat de Lletres (83), Dret i Economia (64), l'Escola Politècnica Superior (49) i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (44). Les segueixen les Facultats de Medicina (38), Educació, Psicologia i Treball Social (17), Infermeria (16) i el centre adscrit de l'INEFC (12).

Per programes, la UdL rep estudiants a través d'Erasmus Estudis (122), Mobilitat UdL (116), Diploma d'Estudis Hispànics (30), Ciência sem Fronteiras (18) i altres programes menors, com l'Erasmus Pràctiques. Durant l'acte de rebuda, que ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana del Rectorat, l'Institut de Llengües de la UdL també ha lliurat els certificats de català a l'alumnat de mobilitat. A l'acte també ha assistit la vicerectora de Relacions Internacionals, Àstrid Ballesta.