La UdL acull la sectorial de la CRUE d'internacionals i cooperació

Hi participen representants de 51 universitats de l'Estat

TrobadaCRUE_UdL
La reunió aplega representants de 50 universitats de l'Estat. FOTO: UdL

L'edifici del rectorat de la Universitat de Lleida acull des d'avui i fins demà la trobada anual de la sectorial de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE) de relacions internacionals i cooperació. La reunió aplega 142 tècnics i vicerectors d'un total de 51 universitats d'arreu de l'Estat.

A la trobada s'aborden, entre d'altres, l'atracció d'estudiantat estranger, el seu accés a les universitats, programes de mobilitat internacional com ara l'Erasmus+, o noves estratègies de cooperació universitària al desenvolupament.

La sessió inaugural ha anat a càrrec del rector, Roberto Fernández, la vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació, Astrid Ballesta, i el rector de la Universitat de Salamanca, Daniel Hernández, que presideix aquesta sectorial.

Mentre que la vicerectora ha fet un paral·lelisme entre el treball cooperatiu que fan les abelles per produir la mel amb el què es desenvolupa a la CRUE amb les universitats de diferents comunitats autònomes, Roberto Fernández, ha destacat que a més del fet que cada universitat vulgui assolir les màximes quotes d'excel·lència, el que és important és que el sistema universitari català i l'espanyol siguin excel·lents en el seu conjunt per contribuir no només al desenvolupament d'un territori sinó de tots.

Carregant el reproductor...