La UdL acull el Fòrum d'Estudis sobre la Joventut

Més d'un centenar d'experts debatran sobre la investigació en aquest àmbit

cappontUdLnit2018
El Fòrum se celebra a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social. FOTO: UdL
Més de 100 professionals i experts en jovent debatran els propers dijous i divendres a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida sobre l'evolució de la investigació en joventut a Catalunya i la seua incidència en les polítiques públiques d'educació, treball, habitatge, família, salut, participació o oci, entre d’altres. Ho faran en el marc del Fòrum d'Estudis sobre la Joventut que enguany arriba a la 20a edició, després d'un parèntesi d'un any a causa de l'aplicació del 155.

La secretària d’Infància, Adolescència i Joventut, Georgina Oliva, i el vicerector d'Activitats Culturals i Projecció Universitària de la Universitat de Lleida (UdL), Joan Biscarri, seran els encarregats d'inaugurar la trobada que, amb el títol 20 anys d’estudis i polítiques de joventut: del passat al futur, vol establir un paral·lelisme entre els reptes i problemàtiques de la joventut en aquest període.

El XX Fòrum, que reflexionarà sobre la necessitat de reforçar les polítiques públiques adreçades a les persones joves sobretot des del món local, inclou ponències, taules rodones, ponències i tallers amb, entre altres, Jorge Benedicto, catedràtic de sociologia i expert en joventut,  Sílvia Luque, directora de la Fundació Ferrer i Guàrdia, Aina Gomà, investigadora de la Universitat Autònoma de Barcelona, Norma Pujol, directora general de Joventut de la Generalitat de Catalunya o Maria Àngels Cabasés, professora de la Universitat de Lleida.

La iniciativa d’organitzar el Fòrum va sorgir de l’impuls d’un grup de treball format per membres de la coordinació territorial de Joventut a Lleida i per professors de la UdL que treballen en aquest àmbit. En les passades edicions, han participat més de 1.300 persones.

TEXT: Comunicació del Departament de Treball, Afers Socials i Família/ Oficina de Premsa