La UdL, a la primera marató Granados

Una quinzena de peces des del Rectorat per a un 'streaming' mundial

La Universitat de Lleida (UdL) participa aquest dilluns, 9 d'octubre, en la primera marató mundial sobre el pianista Enric Granados (1867-1916). Es tracta d'interpretar en directe tota la seua obra per a piano durant 16 hores, retransmetre-ho per Internet, a través de Facebook, i enregistrar-ho. Hi participen nou institucions musicals de tres continents. La Sala d'Actes del Rectorat acollirà, a partir de les 17h, les actuacions d'una vintena d'alumnes i professors del Conservatori Municipal de Música de Lleida, el Conservatori Professional de Música de Cervera i l'Escola Superior de Música de Catalunya. L'acte és obert al públic.

La durada aproximada d'aquest concert especial, que obre la 25a Temporada Musical de la UdL, és d'uns 50 minuts. Del catàleg de més de 200 obres de Granados, a Lleida es podran escoltar en directe Jardí d'Elisenda, Apariciones: valses románticos, Moresque, Canción árabe, Canción morisca, Arabesca, Minuetto, Aparición, A la antigua – Bourrée, Serenata Amparo, Los soldados de cartón, Tres marchas militares, A la pradera, i La góndola. Escena poética.

A banda de la Universitat de Lleida, participen en aquesta marató la Guildhall School (Londres), el National Music Museum (South Dakota, Estats Units), la Universitat de los Andes (Colòmbia), la Universitat de Costa Rica, la Universitat de Melbourne Conservatory of Music (Austràlia), la Universitat de North Carolina-Greensboro (Estats Units), la Universitat de Texas-El Paso (Estats Units) i el Festival Internacional de Música de Tecla Española (FIMTE) d'Almeria.

Totes les actuacions es retransmeten en directe i l'enregistrament es posarà posteriorment a l'abast de tothom a través d'un accés obert en un canal de YouTube.

Carregant el reproductor...