L'ETSEA i institucions gambianes, en un projecte de desenvolupament agrícola

Alumnat de Fisioteràpia del país africà es formarà a la UdL amb un programa Erasmus

cooperaciointernacionaldesenvolupamentagricolaUdLgambia2019
D'esquerra a dreta: Antonio Michelena, Jaume Lloveras, Paquita Santiveri (ETSEA), Carme Campoy (FIF) i Paula Obregón (RI). FOTO: UdL
Contribuir al desenvolupament agrari de Gàmbia és l'objectiu del projecte de cooperació que la Universitat de Lleida (UdL) engegarà el proper estiu amb l'Institut nacional de recerca agrícola (NARI) del país africà i la Universitat de Gàmbia (UTG). La iniciativa va sorgir arran d'una petició a la UdL de les autoritats gambianes per avançar en la tecnificació i millorar la producció agrícola.

Aquest abril professorat d'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL, ha mantingut els primers contactes amb els experts del NARI i la UTG que s'intensificaran el proper estiu quan una de les persones que integren l'equip UdL, Paquita Santiveri, viatjarà de nou al país africà per fer una diagnosi de l'agricultura local i així fixar les línies de cooperació a engegar. Tot i que el projecte precisarà de més finançament, la seua primera fase es podrà dur a terme gràcies a l'ajut concedit (2.100 euros) en la convocatòria anual de la Unitat de Desenvolupament i Cooperació de la UdL.

D'altra banda, el segon semestre del proper curs acadèmic 2019-2020, quatre estudiants de fisioteràpia la Universitat de Gàmbia faran una estada formativa la UdL gràcies a la convocatòria Erasmus KA107, que promou la mobilitat entre membres de la comunitat universitària de països europeus i de països de la resta del món. També visitarà la UdL professorat de la UTG en el marc d'aquest mateix programa que tindrà continuïtat el curs 2020-2021 i que inclou la possibilitat que personal de la UdL pugui fer estades de formació al país africà.

La visita d'aquest abril a Gàmbia d'una professora de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia i una tècnica de la Unitat de relacions internacionals, també ha servit per ultimar els detalls de l'Erasmus KA107 entre la UdL i la UTG.

Les relacions que mantenen ambdós institucions en aquest àmbit des de fa anys, tenen el seu origen en el programa Fisiàfrica iniciat per la Universitat de Lleida al 2014 i coordinat des de la Xarxa Vives d’Universitats. Així, el curs 2017-2018 set estudiants gambians van fer pràctiques de rehabilitació ambulatòria i domiciliària a Lleida, sota la coordinació de Carme Campoy, que també ha impartit classes al país africà.