L'ETSEA forma universitaris del Kazakhstan en pasturatge

Kazakhstan-UdL
Els alumnes del curs amb la professora d'ETSEA, Cristina Vega. FOTO: ETSEA

Vint alumnes de màster de la Kazakh National Agrarian University, acompanyats per la degana de la seua Facultat d'Agronomia, Abayeva Kurmankul, es formen aquests dies a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida.

Els universitaris reben, fins al proper dia 30, una formació teòrica-pràctica sobre Integració i maneig de diferents usos del bosc: fauna i pasturatge, impartida per professorat de l'ETSEA, que se centra en els models de gestió forestal sostenible. A més d'aspectes teòrics al voltant de l'erosió de pastures, la seua rotació, o les densitats ramaderes, l'alumnat del curs ha conegut diferents eines de documentació i recerca bibliogràfica en ciències forestals. També han visitat l'Estany d'Ivars, la serra de Cardó-Tivissa o la de Prades per al recull de mostres i la seua posterior anàlisi al laboratori.

Aquest curs s'emmarca en un conveni marc de col·laboració entre la UdL i Kazakh National Agrarian University signat l'any passat, per a l'intercanvi de professorat i d'alumnat. El curs passat, professorat de l'ETSEA va impartir un curs sobre zoometria animal en aquesta universitat del Kazakhstan.