L'ETSEA, amb els nous reptes mediambientals de Mongòlia

Coorganitza un curs d'estiu amb tres universitats de Japó, Xina i Alemanya

mongoliamediambientUdL
El grup, durant la seua visita a una explotació minera Foto: Pitter Ferrio

Els grans reptes mediambientals als que s'enfronta l'emergent economia de Mongòlia han estat l'eix central d'un curs d'estiu coorganitzat per l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL), amb les universitats de Yamagata (Japó), Hannover (Alemanya) i Nothern Foresty (Xina). Una quarantena d'estudiants i 7 professors han participat en aquesta experiència, sota del nom de Understanding Environmental and Socio-Economic changes in Mongolia in the last decades.

El principal objectiu del curs era posar en comú els diferents punts de vista d'estudiants amb un rerefons cultural i formatiu molt diferent per mirar de trobar solucions als reptes mediambientals de Mongòlia. Entre d'altres temes, han tractat els potencials efectes del canvi climàtic en una zona de transició entre el bosc boreal i el desert, l'impacte ambiental de la ramaderia i la mineria -principals motors econòmics del país- i el desenvolupament d'una incipient agricultura que permeti reduir la forta dependència alimentària.

L'investigador de la UdL-Agrotecnio, Pitter Ferrio, ha explicat que es tracta de la primera activitat conjunta en el marc d'un conveni entre la UdL i la Universitat de Yamagata.