L'EPS enforteix la seua col·laboració amb 12 universitats d'arreu del món

Tercera trobada internacional, amb l'objectiu de potenciar la mobilitat

wordwide EPSUdL
Participants en la trobada d'internacionalització / FOTO: @EPS_UdL
Representants de dotze universitats d'Europa i Amèrica llatina participen fins aquest dissabte, 24 de novembre, a la tercera edició de la World Wide EPS Meeting. Es tracta d'una iniciativa de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) per enfortir els vincles de col·laboració amb aquestes institucions, tant a nivell docent com a nivell de recerca, i potenciar la mobilitat, sobre tot de l'estudiantat. Els participants provenen de Finlàndia, els Països Baixos, Dinamarca, Portugal, Itàlia, Polònia, Colòmbia, Brasil, Mèxic i Turquia.

L'activitat, que s'emmarca en el Pla d'Internacionalització de l'EPS posat en marxa al 2013, busca que les institucions foranies "coneguin l'Escola Politècnica i la pròpia ciutat, amb l'objectiu de convertir Lleida i la UdL en una destinació de mobilitat internacional de qualitat", ha destacat el director de l'Escola, Francesc Giné. També pensen en l'ocupabilitat dels seus titulats. "Els futurs professionals sorgits de l'EPS han de ser capaços d'afrontar amb les màximes garanties d'èxit els seus futurs reptes laborals, comprendre i visualitzar de forma global les autèntiques i excel·lents oportunitats laborals que s'ofereixen a escala europea i mundial", afegeix Giné.

El sotsdirector de Relacions internacionals de l'EPS, Cristian Solé, ha explicat que l'objectiu de l'Escola és, en un futur, gaudir d'una doble titulació internacional en cada un dels graus i màsters que ofereixen, ampliats recentment amb la incorporació de les titulacions del campus Igualada: Grau en Enginyeria Química, Grau en Enginyeria en Organització Industrial i Logística, Grau en Tècniques d'Interacció Digital i en Computació i Màster en Enginyeria del Cuir.

El director de l'Escola Politècnica Superior ha obert aquest matí la trobada, acompanyat per la vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació de la UdL, Àstrid Ballesta. El programa combina les sessions de treball i presentació d'experiències amb visites culturals a la Seu Vella, els cellers de Raimat i el monestir de Montserrat. També hi ha prevista una sortida per conèixer el campus de la UdL a Igualada.