Intercanvi amb la Universitat de Tolosa

La Facultat de Lletres rep una desena de professors i estudiants d'occità

intetcanviLletresUdLOccita2017
Les delegacions occitana i lleidatana, en un dinar / Foto: Càtedra d'Estudis Occitans-UdL

Una desena de professors i estudiants de la Universitat de Tolosa – Joan Jaurès ha participat aquests dies al programa d'intercanvi amb la Universitat de Lleida (UdL) en matèria de filologia occitana. Sessions formatives a la Facultat de Lletres s'han combinat amb altres activitats més lúdiques, des de visites culturals o una iniciació a la gastronomia local fins a l'assistència a assajos castellers. El programa, coordinat a la UdL per la Càtedra d'Estudis Occitans, es va iniciar al 2015.

Entre els docents han fet sessions a la UdL hi ha el professor de literatura occitana medieval, Jacme Gourc; el bibliògraf i exdirector del Centre internacional de documentació occitana de Besiers, Francés Pic; i el professor de lingüística occitana, Patric Sauzet.

El professorat i l'alumnat van tenir l'ocasió de poder debatre conjuntament sobre la posició legal de l'occità a Catalunya amb el responsable d'occità de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat, Xavier Moral, en el marc d'una tertúlia animada pel professor de la UdL Albert Turull.