Gozal diu que Lleida pot ser una 'ciutat digital del son'

La UdL l'investeix doctor honoris causa per la seua dilatada trajectòria en l’àmbit de la medicina pulmonar

HonorisUdLGozal
L'homenatjat, durant el seu discurs. Foto: UdL

El metge i investigador David Gozal, expert internacional en el camp de la medicina del son, i pioner en l’estudi dels problemes del son infantil com l’apnea obstructiva i la síndrome de la mort sobtada del lactant, ha dit avui en el marc de la seua investidura com a doctor honoris causa de la Universitat de Lleida (UdL) que Lleida pot esdevenir aviat una ciutat digital del son. Així ho ha manifestat també el seu padrí, el doctor i professor de Medicina de la UdL Ferran Barbé, en la seua laudatio: “Cal treballar per crear entorns amigables amb el son, i convertir Lleida en una Sleep Smart City és el nostre projecte”.

Gozal, que destaca per tenir un enfocament traslacional -que permet portar els coneixements derivats de la recerca bàsica al tractament clínic de les malalties- en l’exercici de la seua professió mèdica, ha afirmat que “el son ens ajuda a tornar-nos humans” . Segons ha explicat, la salut del son és tan important que, si se’n té cura, les persones poden ser més felices i més productives. “Proposo que el son s’integri en el seu lloc com un dels pilars vitals de la nostra societat”, ha afirmat, i per aconseguir-ho, cal canviar la consciència social en relació amb la importància del son.

Per la seua part, el rector de la UdL, Roberto Fernández, ha elogiat la feina que es fa a Lleida en els diferents estaments de la Universitat relacionats amb la medicina. L’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida “demostra cada any la seua qualitat aconseguint ser més eficient que altres dotats amb més recursos”, ha afirmat, i una Facultat de Medicina “homologable a la majoria dels centres universitaris que existeixen en el món occidental”. De Gozal, n’ha ressaltat el caràcter de docent i investigador eminent, la seua tasca per vincular la recerca de base amb la clínica i la seua capacitat gestora universitària, hospitalària i professional.

En la seua intervenció, el professor de Medicina de la UdL Ferran Barbé, que ha apadrinat el doctor David Gozal, també n’ha destacat els mèrits personals, científics i docents. Com a persona, l’ha descrit holístic, creatiu i compromès amb la societat. “Els seus profunds coneixements no solament en medicina, sinó també en biologia cel·lular i molecular, física, matemàtiques, informàtica, ciències socials, polítiques, economia i gestió, li permeten plantejar qualsevol problemes des d’un punt de vista molt ampli, polièdric i ric”, ha manifestat.

David Gozal va néixer al Marroc. Ha exercit a Israel, Portugal, França, el Camerun i els Estats Units. Ha estat professor de les universitats de Tulane, Louisville, Chicago i Missouri. Ha publicat 800 articles i ha estat citat al voltant de 30.000 vegades en altres publicacions. Com a curiositat, parla amb fluïdesa vuit llengües, com l’hebreu, l’àrab i el persa, entre altres, i els seus viatges sumen prop de 150 voltes al món i més de dos anys d’estada en un avió.

Text: Sui Generis Comunicació Creativa

Carregant el reproductor...