Finalitza el gruix de la Universitat d'estiu amb més de 600 inscrits

Majoritàriament virtual, enguany s'han pogut fer alguns cursos presencials

uniestiuagramunt
El curs d'Agramunt va ser un dels presencials. FOTO: Curs Art i territori
Aquests darrers dies ha finalitzat el gruix de la 29a Universitat d'Estiu de la Universitat de Lleida (UdL) que va començar el passat 28 de juny. Resten per celebrar-se dos formacions més incloses en el programa de la Universitat d'Estiu: Enher, 75 anys, del 2 al 4 de setembre, al Pont de Suert, i les activitats de l'Acadèmia Internacional de Música de Solsona, des d'avui i fins el 23 d'agost a la capital del Solsonès i que inclouen concerts, tallers d'instruments de vent i corda i de jazz.

Així, en aquesta edició s'han oferit 37 cursos -majoritàriament virtuals (31)- on, a manca de tancar-se la matrícula del curs al Pont de Suert, s'hi han inscrit 666 persones, 256 més que en finalitzar l'edició anterior.  L'any passat, i degut a la pandèmia de la COVID-19 que va provocar l'anul·lació d'alguns cursos i el replantejament a virtual de la resta, el balanç de persones matriculades va ser de 410 en un total de 32 cursos ofertats.

Com ja és habitual, les temàtiques d'aquesta formació d'estiu han un ampli ventall de disciplines. des de l'art, la història, el dret, la política, l'empresa, el turisme o l'àmbit social, passant per les eines i aplicacions informàtiques, les xarxes socials, la comunicació, l'ensenyament, la salut i l'alimentació, la psicologia, així com la música, la literatura i les llengües.

De manera presencial, han tingut lloc dos cursos a Alcoletge: Intervenció Assistida amb Animals: Equip Multidisciplinari per a l’Atenció de la Diversitat Funcional i Dona i Política; un a Agramunt: Art i Territori, un de simultani a Arbeca i Soses: Curs teoricopràctic d’Arqueologia Ibèrica: Excavacions als Jaciment dels Vilars i Gebut, als que cal sumar les activitats al Pont de Suert i a Solsona. Mentre que la Jornada Tècnica. La Pedra Seca. Ofici i Experiències que s’organitzava des de la Granadella i Torrebesses en format presencial, es va replantejar i es va impartir en línia.

Des de l'organització de la Universitat d'Estiu expliquen que "el passat mes d’abril es va decidir que, atesa la incertesa que presentava la situació sanitària, aquesta edició tornés a tenir un format fonamentalment virtual. Només es mantindria la presencialitat en alguns cursos que s’havien de celebrar majoritàriament en espais exteriors. L’empitjorament de la situació que s'està vivint aquest estiu confirma que va ser una decisió encertada".

La Universitat d’Estiu, un any més, ha comptat amb el patrocini de la Diputació de Lleida i del Consell Social de la UdL, a més del suport i la col·laboració d'altres institucions i empreses de les terres de Lleida.