Falles del Pirineu, a la Facultat d'Educació Psicologia i Treball Social

Inauguren una mostra permanent el 4t aniversari de la Declaració de patrimoni immaterial

expofallesUdL2019
Les falles es poden veure a la FEPTS. FOTO: CEPIP
Amb motiu del quart aniversari de la declaració de patrimoni immaterial de la UNESCO de les festes del foc, l'1 de desembre de 2015, la Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus (CEPIP) de la Universitat de Lleida va inaugurar ahir una exposició permanent de falles a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS).

En total són setze: una dotzena que s'han col·locat als murs de les escales que duen del segon al tercer pis del centre, i quatre més ubicades en un despatx de la tercera planta. Es tracta de les falles que el juny de l'any passat van viatjar a Washington per ser exposades a Smithsonian Folklife, una de les exposicions més importants. del món dedicada al patrimoni cultural i immaterial

Les falles van ser cedides per diferents pobles fallaires d'Andorra, França, Aragó i Catalunya, com ara Senet, Pont de Suert, Vilaller, València d'Àneu, Les, Saún, Vilaller, Isil, Alins, Sent Bertran de Comenge, Bagà, Sant Julià de Cerdanyola, entre d'altres. Fetes amb fusta de til·ler, avet, bedoll, pi, cirerer o avellaner, fan des del metre i mig (les falles infantils) fins als tres metres d'alçada.

La inauguració va anar a càrrec de la degana de la FEPTS, Maria Pau Cornadó, que va felicitar la Càtedra i la seua directora, Sofia Isus, per donar visibilitat a les falles dels Pirineus. "Tot i que treballem en temes d'educació, sempre hem vetllat per l'art, i aquesta és una exposició molt significativa del patrimoni immaterial del territori", va dir.