Eurecat becarà doctorands de la UdL de l'àmbit tecnològic

Durant un màxim de tres anys per fer la tesi en aquest centre

eurecat
Instal·lacions a Lleida FOTO: Eurecat

Fins a tres estudiants de la Universitat de Lleida (UdL) que optin per fer la seua tesi en els àmbits de la ciència de les dades en indústria i fabricació, l'analítica de les dades en medicina, i la tecnologia energètica i l'economia circular, seran becats pel centre tecnològic Eurecat. Es tracta del nou programa d'ajuts "Vicente López", anomenat així en honor a qui fou fundador del Barcelona Media, que ofereix un total de de disset contractes predoctorals entre 2018 i 2020 arreu de Catalunya.

Les candidatures es poden presentar de manera telemàtica al web d'Eurecat fins al 24 de juny. El procés de selecció es realitzarà entre el 25 de juny i el 20 de juliol i les persones seleccionades s'incorporaran a la plantilla d'Eurecat a partir de l'1 setembre.

La UdL, juntament amb les universitats Pompeu Fabra, Politècnica de Catalunya, Autònoma de Barcelona, Girona, i Rovira i Virgili de Tarragona, és soci acadèmic d'Eurecat en el programa, on també hi col·laboren l'Institut Català d'Investigació Química, amb seu a Tarragona, i la Universitat de la República d'Uruguai, en un projecte conjunt amb la Universitat de Lleida.

Les tesis, que hauran de realitzar-se a Eurecat, seran cotutoritzades des de les universitats i des d'Eurecat. A més de realització de la tesi el contracte preveu la possibilitat fer tasques de col·laboració tecnològica, amb un màxim d’un 20% de les hores anuals de treball.

Les disset beques, que comprenen diversos camps d'alta especialització de les àrees industrial, digital i biotecnològica, tenen la finalitat de fomentar la realització de tesis doctorals i afavorir la transferència tecnològica a la indústria en àmbits que van des de l’analítica de dades en medicina fins al desenvolupant de noves tecnologies energètiques d’economia circular o l’ús de bateries reversibles fotosintètiques, sectors de rellevància estratègica a les onze seus que Eurecat té a Catalunya, expliquen els seus responsables.

TEXT: Gabinet de Premsa Eurecat/ Unitat de Premsa UdL